לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

מנהרות הכותל

רקע

מנהרות הכותל בירושלים מסע לתוך מנהרת הזמן .2000 שנה אחורה ותגלו הרבה על מה שלא ידעתם על המקורות הקדומים של אבות אבותיכם..

יצאתי לסיור במקום כדי להבין ולהכיר לעומק את מורשת ישראל. הנה הרשמים מהביקור שלי במקום המרתק הזה מומלץ לשלב עם טיולים בירושלים. מנהרות הכותל מתארות את שרשרת הדורות בצורה נהירה מאוד. תיאור מהלך של 3000 שנים, אודות ירושלים. והכל מתואר על ידי מייצגי זכוכית מיוחדים ובצורה אמנותית. המקנות למקום אופי היסטורי ומשמעותי מאוד. במקום 8 חדרים מרגע בו נברא העולם, כל חדר מתאר חלק בתולדות העם היהודי. לדוגמא: בית ראשון, בית שני, השואה והתקומה ועוד.

הקינוח בסוף הביקור במנהרות הכותל כולל מופע אורקולי משנת 1967, מועד שחרור ירושלים. בואו נצלול קצת אחורה בזמן אל מציאות שונה לחלוטין מזו המוכרת לנו היום של סמארטפונים, טרקטורים, מנופים ושאר אמצעים טכנולוגיים הקיימים כיום. נגלה עולם שלם. של מחילות ומנהרות שנתגלו במקום בעלי גוון ייחודי מאוד. אובייקטים אשר נשתמרו בשלמותם מלפני כ- 2000 שנה, תקופת בית שני שהוקם ע"י הורדוס.

בתוך מנהרות הכותל, ניתן לראות עמודים משיש שנשתמרו,גם כן, בצורה יפה ורצפה ייחודית. פסגת הסיור הייחודי הזה מתגלה למבקר בעת חשיפת אחת מאבני הכותל שאורכה כ 16 מטר ומשקלה כ 600 טון .עד היום ההיסטוריונים וארכאולוגים לא הצליחו להבין איך העבירו, הפועלים הקדמונים, את האבן הכבדה הזו לשם בשיטות העבודה של פעם.

מפת מנהרות הכותל

נדמה לעתים כי מעבר לחומות במנהרות הכותל, יש אוזן קשבת השומעת את תפילותיהם של אלפי האנשים המגיעים להתפלל כאן, אין ספק שהאווירה הרוחנית השוררת בסביבת "הכותל הקטן" היא מיוחדת במינה ורבת ממדים. העפלה השוררת במקום והקרירות מקנה למקום מסתוריות אשר אופפת בכל חלקת אלוהים , תרתי משמע, הבאה לידי ביטוי ב – 70 מטר של אבנים גלויות המגוללות את הסיפור של העם היהודי.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
קיר במנהרות הכותל

עמודי אבן וקשתות אבן בעלי צורות מיוחדות , מרכיבות כאן פאזל היסטורי מרהיב עין של אלפי שנים ומוכיח שוב ושוב איך אפשר באמצעים טכנולוגיים דלים ואפסיים לבנות יצירה כל כך מיוחדת וגדולה.

המעבר הצר בין האבנים הגבוהות והעצומות נותן תחושה של הליכה בתוך נקיק אינסופי , תאורה רכה מלבישה את האבנים בתלבושת צהובה מעודנת הנותנת להם שיק זורח וזוהר. אורכו הכולל של הכותל הוא כ- 500 מטרים, רק 70 מטרים ממנו גלוי ונמצא ברחבת הכותל שבחגים ומועדים זוכה לביקור של עשרות אלפים. פה בתוך מנהרות הכותל האינסופיות אותו קיר נמשך ומתגלה באופן כה מעניין ומוחשי.

עמוד אבן במנהרות הכותל

במקום נמצאה גם בריכת מים שהקים הורדוס אשר שימשה כחלק מהחפיר סביב מצודת אנטוניה לעצירת פולשים. אטרקציות נוספות במקום, התעלה החשמונאית, תעלה באורך כ- 80 מטר מהמאה 70 לספירה, התעלה שימשה לניקוז והובלת מים לבירה החשמונאית. שער וורן, זהו השער הקרוב ביותר לקודש הקודשים, בתוך בית המקדש הקדום היה חדר אחד שרק הכהן הורשה להיכנס אליו אחת לתקופה ושער זה קרוב מאוד אליו.

במקום אתרים מעניינים נוספים שיתוארו לכם על ידי המדריך באתר כגון : המחצבה, אולם ההרודיוני, הרחוב המרוצף, קשת ווילסון, מעבר הסתרים ועוד. יש להזמין מקומות מראש לסיורים מאחר שמדובר בסיורים מודרכים.באתר  הקרן למורשת הכותל המערבי  הכניסה למנהרות הכותל היא ליד השירותים ובכניסה לאזור התפילה של הגברים, בצד שמאל .יש סיורי בוקר וערב אני באופן אישי העדפתי את הערב.הכניסה כרוכה בתשלום, עד גיל 5 בחינם.

מה בסביבה:

גן החיות התנכי; עמק הצבאים  ; טיילת ארמון הנציב

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכותל המערבי

מיקום במפה

דילוג לתוכן