לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

עין איוב

רקע

המפל הנסתר בכפר נחום העונה לשם עין שבע או עין איוב. מפל יפהפה הנמצא בצידה הצפוני של הכנרת. הנמצא  סמוך לכביש הראשי, זהו מפל ייחודי וקסום.

במרחק פסיעות מהרכב שהגשמים האחרונים בשנים 2019-2020 עשו בו פלאים.

נמצא בין גן לאומי כפר נחום לבין כנסיית הלחם והדגים (טבחה) .המפל הנסתר שוכן לו ממש סמוך לכביש  87, צמוד לחוף הכנרת.  מפל מיוחד במינו הלא הוא המפל הנסתר הכפר נחום  או בשמו המקראי, עין איוב. מכונה גם בשם עין שבע. מפל מיוחד וענקי, המזכיר קצת את המפלים של עין גדי וצפון ים המלח ,מדבר יהודה. אני ביקרתי במקום מספר פעמים התוצאות והחוויה היו שונות לחלוטין.

איך מגיעים למפל הנסתר בכפר נחום?

בין הטיילת של טבחה וכפר נחום, ישנן מדרגות בקרבת גדר המובילות לכנרת. את רכבינו נחנה כ- 150 מטר בהמשך הכביש (או בחניון של טבחה). נפנה שמאלה לאזור חנייה מוסדר שם נשאיר את הרכב. נחצה את הכביש בזהירות נראה גדר ברזל עבותה עם שער שמעליו שלט ירוק ” גן לאומי כפר נחום”.

נעבור בשער ונרד במדרגות, מיד נבחין בצמחיית קנה מצוי. העוטפת את אזור המפל(שבשלב זה אינו נראה). נמשיך בירידה מטה נבחין מולנו במדרגות נוספות מובילות חוף הכנרת. הנשקף במלוא הדרו. מצד ימין השביל ממשיך לנקודת תצפית על המפל (למי שלא רוצה להתרחץ ורק להסתכל הנקודה מוצלת).

נרד במדרגות האבן אל תוך המים (כיום לאור מפלס הכנרת הגבוה ההגעה ל -2 המפלים כרוכה בשחייה אליהם ולא בהליכה). נשחה ימינה בקו החוף ונבחין ב-מפל הראשון. זרם מים כביר יוצא מצינור גדול ישירות אל תוך הכנרת.  שאון המים נשמע היטב .סביבת המפל קרירה וצוננת מאוד והמים צלולים. הזרם חזק מאוד, למי שלא הספיק להתקלח – מקלחת בחינם.

המים מאוד עמוקים וכדי להגיע למפל השני יש לשחות אליו ולכן לא הצלחתי לצלם אותו. המפל השני מרשים עוד יותר מהראשון ועוצמת זרימתו חזקה מאוד. התמקמו מתחת למפל, והנה קיבלתם מקלחת מרעננת בימי הקיץ הלוהטים, קרירות המים מותירה בגוף תחושת רעננות מעין כמותה.

המפל הנסתר בכפר נחום

המפל שוצף וזורם ישירות לכנרת, בימים אילו שהכנרת לאחר כמות גשמים יפה מהחורף האחרון  יצרה אזור בין המפל לחוף שכולו מוצף במים, ולכן לאחר הרחצה במפל ניתן להתקדם כ- 50 מטר ולשחות בכנרת, יש להיזהר בהליכה במים. האזור עם סלעים רבים ועצים רבים שכוסו במים. המקום עצמו כיום חבוי ולא מוכר כל כך ולכן הוא נקי וטבעי, למרות שעדיין שום רשות לקחה על עצמה את האחריות לשמורה זו. מומלץ להגיע לטבול ולהנות מהמקום בעיקר בחודשים יולי – אוגוסט. חשוב ביותר שימרו על הניקיון!!!

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
המפל הנסתר בכפר נחום

לאילו המבקשים להנות מקסמה של הכינרת, מקצת יותר מרחבים וקצת פחות סלעים- אינם צריכים להתאמץ רבות אלא להתקדם פנימה ולשחות קצת לכיוון הכנרת. היופי הוא הסימביוזה של המפל עם הכנרת- מיזוג מעניין מאוד. באזור המפל, תראו מספר רב של סלעים, מומלץ להיכנס למים עם סנדלים או קפקפי מים כי יש סלעים.
מתוך אזור המפל ניתן להביט על הכנרת ועל הגדה המערבית, ניתן לראות בבירור את הר ארבל. סביב אזור המעיין קיימת צמחייה מים רבה, הצובעת את האזור כולו בצבעי ירוק-חום כמו בציור גואש.

עין איוב

נגישות: אין נגישות למקום. הכניסה ללא תשלום. פתוח כל הזמן. כדי להגיע למפל  צריך ללכת בתוך סבך ועל סלעים בתוך מים . עונות בשנה: קיץ. למי מתאים: משפחות עם ילדים (בסופי שבוע ובחגים עמוס מאוד), באמצע שבוע אחלה מקום להתבודד עבור זוגות.

מסלולים בסביבה:

עין נון; בריכת המשושים ; נחל הזאכי ; שמורת המג'רסה ; טיול בהר ארבל

לסיכום

המפל הנעלם בכפר נחום הוא למעשה המפל הנסתר היחיד בכנרת ובהחלט אם הגעתם עד כאן שווה להגיע לביקור קצרצר.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

2 תגובות

  1. אין שום דבר נסתר במפל והוא בכלל לא נראה כמו בתמונה. מפוצץ אנשים וסירות מנוע, מוקף בערימות של זבל. בקיץ עדיף להתרחק!

    1. היי יעל , בתקופה זו של השנה בחופש הגדול ושהרבה ישראלים בארץ יש קצת עומס על האתר , לא שונה ולא יותר מאשר במקומות אחרים סביב הכנרת ובצפון. מומלץ להגיע מוקדם בבוקר והמצב יהיה הרבה יותר טוב ..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עין שבע

מיקום במפה

דילוג לתוכן