לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

סיור סליחות ירושלים

רקע

סיור סליחות בכותל המערבי – זה בדיוק המקום להביע את התחרטותכם על מעשיכם בשנה החולפת בתקופת הסליחות.
הכותל המערבי הוא הלב של העם היהודי באשר הוא לקראת יום הכיפורים. מציע לצאת למסע סליחות טיולים בירושלים, סיורי סליחות ידועים באווירה המיוחדת. שהם משרים ובסיפורים סביבם, סיור שכזה עשינו יום לפני ערב יום הכיפורים.

הסיור החל בשכונת משכנות שאננים. השכונה הראשונה שהוקמה בשנת 1860 מחוץ לחומותיה של העיר העתיקה. בירושלים של התקופה העותומנית.

מדובר בשכונה ייחודית ביותר שגולת הכותרת בה היא טחנת הרוח. אתר ההיסטורי הראשון שהוקם בשכונה זו בשנת 1859. בהתחלה שימשה הטחנה לטחינת גרגירי חיטה לייצור קמח. ולאחר מכן הופסק שימוש זה והטחנה הפכה למעשה לאתר תיירותי בלבד. היוזם שלה הוא כידוע משה מונטיפיורי הנדבן.

הנוף הנשקף מתוך המרפסת הרחבה מאוד של טחנת הרוח, צופה על גיא בן הינום כנסיית דורמיציון ,שכונת ימין משה .
סיפורים רבים יש על האזור הפרוס לנגד עינינו, המפורסם בהם הוא באזור גיא בן הינום (על שמו המילה גיהינום).

סיור סליחות בכותל

בתקופה זו פולחני אדם הוקרבו לטובת אל עמוני הנקרא מולך, לפני כ- 3000 שנה. הר ציון הנשקף, הוא מקום קדוש לשלוש הדתות : יהודית, נוצרית, מוסלמית.

וכנסיית דורמיציון, הנמצאת בהר ציון, הכנסייה בה נרדמה אימו של ישו לשינת נצח שממנה לא התעוררה, בסמוך נמצא קבר דוד הקדוש לנו היהודים ובסמוך מסגד מוסלמי עתיק. מתצפית זו שמנו פעמינו אל תוך שכונת ימין משה, שכונה יפה עם קשתות דקורטיביות בחלונות הבתים המשקיפים על חומות העיר העתיקה, וכולה מעוטרת באבנים ירושלמיות אותנטיות, וצמחייה עשירה.

משם חצינו את פארק טדי, המטופח ,ישר לתוך שער יפו, שם ערכתי טקס כפרות מסורתי שתרנגולת מעל ראשי. מטרת מנהג עתיק יומין זה הנעשה בסמיכות ליום הכיפורים היא שהתרנגול שמסובבים מעל ראשו של האדם, הולך למיתה, ואילו האדם בתמורה לכך פוסע לעבר חיים טובים.

בתהליך הסליחות נוהגים לשלב בתפילות קטעים הנוגעים לחורבן בית המקדש וגאולת ישראל. מנהג יהודי ספרד הוא לעשות את הסליחות מחצות עד השקיעה שלמחרת זאת, לפי המנהג עת אופטימלית לרחמים במרומים.

 

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
טחנת הרוח בירושלים בלילה

התרנגול שהולך לשחיטה נתרם כצדקה לאביונים או נמכר ובתמורה הכסף הולך לתרומה, השם האופייני לכך הוא "פדיון כפרות". לאחר הליכה קצרה פנינו ימינה לכיוון הרובע הארמני ,הרובע הקטן ביותר מבין ארבעת הרובעים, כ- 3000 תושבים .משם המשכנו בפסיעות מתונות אל תוך שער ציון, למסע היסטורי מרתק לתוך נבכי ההיסטוריה של דוד המלך, אל נבל דוד, וביקור בקברו המיתולוגי .

את סיור הסליחות הייחודי סיימנו בכותל המערבי אליו נהרו כ- 100,000 מבקרים לקראת שיא השיאים של יום הכיפורים.

כל אלפי היהודים המגיעים לכאן מדי שנה במטרה לקרוא פיוטים, קטעי תפילה ופסוקים כאות חרטה וסליחה ובקשת מחילה מאלוקים. את הסליחות אמנם מתחילים מסוף אלול , אבל החלק המשמעותי והמהותי של הסליחות הוא בעשרת ימי תשובה, כלומר בין ראש השנה ליום הכיפורים.

כפרות ביום הכיפורים

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכותל המערבי

מיקום במפה

דילוג לתוכן