לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

עין עלווה

רקע

עין עלווה הוא מעיין מיוחד שמחדד את החשיבה על הגליל העליון. צאו לטיול חוויתי לעין עלווה תחת הנופים גליליים מרהיבים ומיוחדים כאילו נלקחו מהאגדות שזורים בתוך מעיין קסום.
לאוהבי טיולים בצפון הזדרזו ומהרו כי הולכים ונכחדים הימים הקרירים והנעימים בהם ניתן לטייל לתוך האינסוף של מדינתנו הקטנה. המסתורית בעלת מגוון רב כל כך של מסלולי טיול. אשר בכל פעם, לאחר כ-15 שנות טיול בה, משאירות אותי נפעם כל פעם מחדש.

רקע על המעיין

ובכן הפעם ממליץ בחום, אם אתם בצפון באזור צפת -מירון. על מסלול קליל נוח רווי פריחה (לפחות לפני שבועיים) ומעיינות שלא מאכזבים כגון עין עלווה. עין עלווה הוא מעיין, עם מים צלולים מאוד, הנמצא בתוך שטחו של היישוב כרם בן זמרה. יישוב שקט פסטורלי המוקף נופים גליליים מדהימים וכרמים רבים. מעיין זה ניזון מנחל גוש חלב אמנם קטן, אך נובע כל השנה. המעיין עצמו נמצא בתוך מבנה בטון נטוש, המחופה בגג פח.

כפי הנראה המעיין שימש את תושבי הכפר הקדום שהיה פה לצרכי השקיה ושתייה, כיום משתמשים יישובי הסביבה במימי המעיין להשקיית המטעים באזור. אם הגעתם כל כך רחוק עד כאן, ללון באחד מהצימרים בסביבה ולהנות מהאוויר המדהים, מהנופים המרהיבים, ומהשקט השורר ממש כאן באזור הגליל העליון, זהו שקט שממש אפשר לשמוע אותו. אז לא כדאי שתפספסו את המסלול הזה.

תיאור המסלול

מסלול ההליכה עד המעיין יפהפה, יש בדרך בוסתנים ועצי צפצפה בתקופת האביב יש פריחה מרהיבה וכל הגבעות עוטות צבעים ירוק, ורוד, אדום לבן, כאות פרידה מהחורף הקפוא והכנה לבואו של הקיץ השמשי. לאחר הליכה של כרבע שעה לאורך ערוצו של נחל שמרביתו יבש, לצד המסלול נבחין בזרימה חלשה שכמעט אינה נראית בין השיחים.

נרד במורדות המסלול ולפתע נבחין בפינה חלומית עם מבנה אבן שממנו נובעים 2 מפלונים של מים, זהו עין עלווה, לצידו של המעיין נבחין בעצי צפצפה רחבים המזמינים את המטיילים לשבת תחתם ולהנות מהצל שלהם. כמו כן ניתן לראות מבנה עתיק עשוי בטון בגדה השנייה של נחל גוש חלב.

פריחה עין עלווה

לאחר אתנחתא וקפה טורקי טוב נמשיך במורד המסלול עד שנגיע למפגש עם נחל גוש חלב, תוואי השטח מעניין מאוד גבעות והרים מקיפים את הנחל שמזכירים בעונה זו של השנה את נופי אירופה ויכולים לגרום לדה-ז’וו למטייל. קולות הצפרדעים נשמעים היטב באוויר הפתוח, המים הרדודים והצמחייה העבותה מהווה עבורם גן עדן. השמיים חותכים עופות דורסים, הניתנים לפייה כמעט מכל נקודה במסלול.

למטיילים מטיבי לכת מומלץ להמשיך ל”עין הכחולה” מאגר מים קסום שנמצא כחצי שעה הליכה משם לכיוון גוש חלב – מומלץ להיעזר במפות או תוכנות ייעודיות כי קצת קשה להגיע למקום ומכאן גם הקסם שלו.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
עלווה

למי מיועד

למטייל שאוהב את הגליל וחפץ לחוות מחדש את הניחוח הגלילי הטיפוסי.

מה בסביבה

מפלי פרודסיור בפקיעיןכפרים דרוזים.

עין עלוה

הוראות הגעה לעין עלווה:

בכניסה ליישוב כרם בן זמרה פונים שמאלה נוסעים לאורך הגדר, לאחר כקילומטר נבחין בשער לשמאלנו ומימיננו בתי גידול של עופות השייכות ליישוב כרם בן זמרה. שם נעצור נחצה בזהירות את הכביש ונתחיל את המסלול.

בסוף המסלול, מומלץ ללון באחד מהצימרים אשר בכרם בן זמרה שהוא אחד היישובים המומלצים מבחינת צימרים בצפון .

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כרם בן זימרה

מיקום במפה

דילוג לתוכן