לוגו אתר בא לי לטייל

טיולים בארץ – למטייל בשביל ישראל

שביל ישראל
שביל ישראל הוא המלצה על אחד מהטיולים המרהיבים והיפים החוצים את ארץ ישראל לאורכה מדן ועד אילת קחו תרמיל ומקל וחצו את ישראל .
שביל ישראל,  שביל ישראל הוא בעצם נתיב ההליכה הארוך ביותר בארץ. אשר מתחיל מהנקודה ה- 1 על המפה שהינה בית אוסישקין – הממוקם בקיבוץ דן שבצפון. ומסתיים במקטע מספר 66 שהינו בית ספר שדה אילת, שמו של המקטע האחרון, "מהר יואש לאילת".
אורכו המדויק של שביל ישראל נכון לכתיבת שורות אלו הוא 1040 קילומטרים של שביל המורשת. כמובן בכל הסימונים המוכרים באדיבות החברה להגנת הטבע והוועדה לשבילי ישראל. אלו שבאמת יחפשו מידע בנושא יוכלו למצוא מידע וזוויות צילום מרהיבות של שביל ישראל בגוגל.

איך מזהים שאנחנו צועדים בשביל ישראל? את הזיהוי של השביל ניתן לזהות באמצעות הפסים האנכיים בצבעי לבן, כחול וכתום, אחד האלמנטים, שהחברה להגנת הטבע הכניסה בסימון השבילים בעבור המטיילים זה כיוון ההליכה.

במידה והפס הלבן מדורג גבוה מהאחרים המשמעות של זה שהנך צועד מכיוון דרום לצפון הקריר והמושלג, במידה והפס הכתום מדורג גבוה מהאחרים המשמעות של זה שהנך צועד מכיוון צפון לדרום השמשי והחמים.

שימו לב – לא מעט פעמים שביל ישראל חופף למסלולי טיולים אחרים מה שגורם לבלבול בקרב המטיילים, ולכן יש להתייחס לסימונים המופיעים במהלך הצעידה. בכל אופן, אלו שרוצים גם להשוויץ ולהוכיח שהלכו בשביל ישראל – ישנה אפשרות לבצע רכישה של דרכון סמלי אותו ניתן לרכוש ולהחתים במהלך הנקודות השונות הפרוסות לאורכו של השביל.
נוף מדברי
נוף מדברי

בחירת נקודות צעידה ומאיפה בכלל מתחילים? אלו המתעניינים לצאת לראשונה בחייהם להליכה בשביל ישראל לבטח שואלים את עצמם לא מעט שאלות רלוונטיות וחשובות, אם נהיה כנים לרגע תוכלו למצוא עליהם את כל התשובות ברשת וכמובן גם אצלנו.

אז כפי שציינו שביל ישראל מחולק למספר רב של מקטעים מדן ועד אילת, באם נהיה מדויקים אז פחות או יותר 66 מקטעים של מסלולי הליכה יפהפים המתאימים לכל המשפחה, אך כמובן ברמות קושי שונות.

לפני שמתחילים בכלל חשוב מאוד לדעת, שביל ישראל ישראל הוא מסלול טיול ארוך שיכול לקחת זמן, בדרך כלל תתכוננו לטיול של בין 35 ל- 60 יום לפחות וכמובן שזה תלוי בתנאי מזג האוויר.

מרבית מתושבי מדינת ישראל היוצאים למסלול טיול זה וגם תיירים המחליטים להגיע ולתור את הארץ בוחרים מקטעים שונים שאותם הם יבצעו בפעם אחת או במספר פעמים בחלוקה על פני ימים, בסופו של דבר חשוב לדעת כי יציאה לצעידה בשביל ישראל – היא בחירה על פי צורך שבדרך כלל מושפעת ממספר הנפשות, גילאים, קושי פיזי, אורך מסלול וכמובן תנאי מזג האוויר שמשפיעים רבות על הצעידה.

חלוקת הטיול לאזורים, לפני שניתן לכם את הרשימה המלאה של אזורי הטיול בשביל ישראל, חשוב מאוד שתדעו כי יש לבצע תכנון מקדים בכל יציאה לטיול באזור, ישנם כיום לא מעט מדריכי טיולים שמעניקים ייעוץ והכוונה בתשלום סמלי וישמחו לעזור לכם בכל הקשור בתכנון טיול בשביל ישראל.

האזורים בישראל בהם עובר שביל ישראל הם: הגליל העליון, הגליל התחתון, רכס הכרמל, השרון, אזורי פרוזדור ירושלים, אזור השפלה, המכתשים, אזור הערבה וכמובן הרי אילת. בכל אזור כזה אם החלטתם לטייל, ישנם הרבה תתי אזורים, או אזורי טיול – לרוב ערים, בהם תעברו לדוגמא: באזור השרון – ישנם טיולים העוברים בתל אביב, הרצליה, כפר אולגה ועוד רבים.

במידה ותחליטו שנפשכם חשקה לטייל באזור ירושלים, לבטח תמצאו על המפה – מספר נקודות העוברות בתל חדיד, צובה, סטף, חרבת סעדים ועוד רבים וטובים. אנו כמובן ממליצים לקרוא קצת ולאגור כמה שיותר מידע על מנת שתגיעו לטיולים הכי מאורגנים שיש. טלפון סלולרי לא יזיק במקרה הזה ובאזורים בהם יש שלכם קליטה תוכלו למצוא מידע און ליין.

לינה ואירוח במהלך הטיול אלו מכם כמובן שמעוניינים לצאת לטיול בשבילי ישראל למספר ימים או אפילו למספר חודשים (לאמיצים בלבד) סביר להניח שתצטרכו לבדוק אופציות לינה ואירוח במהלך הטיול, אופציה אחת היא כמובן לינת שטח באוהלים ולכך דרושה לכם התארגנות בהתאם של ציוד, אותו תוכלו לרכוש בחנויות המטיילים השונות.

במקביל במידה ואתם עוברים בערים מאוכלסות או בקרבת מקומות אירוח, אתם תמיד יכולים לשקול צעד שכזה, או אחת לכמה ימים, על מנת שתוכלו להתרענן כמו שצריך לפני היציאה לנקודת הטיול הבאה, צעד של לינה ואירוח במקומות מסודרים דורש מכם התארגנות של תקציב, תכנון והזמנה של מלונות ומקומות אירוח בישראל בהתאם לאזור בו תחליטו לטייל.

למי מיועד טיול בשביל ישראל: למטייל מטיב לכת בלבד, מדובר על מסעות שאורכים מס' ימים ולא טיול קליל, יש להתייחס בכובד ראש ולהפנים שמדובר במסע ולא טיול.

ולא לשכוח להביא :
מים
מצב רוח
כובע
ונשנוש

רוצים לקבל עדכונים טריים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת הטיולים שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו גם לשתף בעצמכם.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשויות :Baliletayel

מסלולי טיול באזור המקום

No results found.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלנו ?  נשמח שתפרגנו לנו.

היכנסו לחנות בקישור זה  : חנות .  והזמינו פריט/ים  של "בא לי לטייל".   דמי המשלוח עלינו…

דילוג לתוכן