7 באוגוסט 2011

נחל אלכסנדר

כאן המים המתוקים פוגשים את הים
זהו הנחל אשר נשפך לים התיכון

טיולים במרכז, שמורת נחל אלכסנדר, היא אחת משמורות הטבע היפות בארץ באזור המרכז, אלא גם אחת משמורות הטבע בה זורמים המים כל ימות השנה, דבר שפחות אופייני באזור המרכז ויותר אופייני לאזור הצפון לנחלים כמו הבניאס, חצבאני, ודן בעלי שפיעת המים כל השנה.
הנחל זורם לאורך 40 ק"מ ממרכז השומרון ועד אזור מכמורת.
שבסופו הוא נשפך לים התיכון .
שמורה זו היא אחת המומלצות והמעניינות לשילוב טיולים במרכז.

שמורה זו מורכבת מקטעים רבים מקטע אחד נקרא, גשר הצבים, שם למעשה מתחיל המסלול, ניתן להשאיר שם רכב אחד, את הרכב השני ניתן להשאיר בסוף המסלול שזה השפך לים, בסמוך למקום בו כביש 2 חוצה את הנחל .

קצת נתונים לגבי המסלול :
עונות : כל השנה, אורך : 3 ק"מ, רמת קושי : קל, רחצה : ניתן בים.
אני ומשפחתי הגענו לסוף המסלול שהוא לטעמי הדובדבן שבקצפת מאחר שכפי שניתן לראות בתמונות, הנחל נשפך לתוך הים במלוא הדרו .בשפך אמנם לא רואים את הצבים הרכים אך ניתן לראות בעלי כנף ייחודיים ומרשימים ודגי מים מתוקים בתוך שלוליות בקרבת הים.

הוראות הגעה לנחל אלכסנדר :
לשפך: לנוסעים מתל-אביב, יש לנסוע על כביש החוף (הכביש המהיר) לכיוון חיפה, ולרדת במחלף בית ינאי. לפנות שמאלה מעל הגשר, וימינה לכיוון מכמורת. לאחר כ-100 מטרים, לאחר שעוברים על הגשר מעל הנחל, נמצאת ירידה לדרך עפר המובילה לתוך השמורה. שם תבחינו בחניון עם שלט
גשר הצבים : על כביש חיפה הישן (כביש מס' 4 מתל-אביב לכיוון צפון עד צומת חפר, ושם פונים שמאלה לכיוון כפר ויתקין. נוסעים כ-2 ק"מ, ולפני מסילת הרכבת פונים ימינה עד לגשר.
מי שמחליט ללכת במסלול זה אז הוא מתאים גם לעגלות ולילדים עם אופניים ,
קחו בחשבון שלא תמיד ניתן לראות שם צבים, אבל שכהם נראים מדובר על צבים רכים שיכולים להגיע עד משקל של 50 ק"ג, המסלול עצמו חביב והוא קצת יותר עמוס ומתויר לעומת השפך בכל מקרה 2 המקומות יפהפים ומומלצים בחום.

למי מיועד: למטייל שעושה דרכו לטיול בצפון, אפשרי לעצור בדרך ולהנות ממסלול קליל וקצר זה.