6 בספטמבר 2011

טיולים בארץ

טיולים בירושלים, הר הרוח, עין נטף

הר הרוח, עין נטף

הרוח נושבת קרירה נוסיפה קיסם למדורה ..
מסלול טיול מומלץ בחום בקרבת אבו-גוש
הרי ירושלים, הם גבוהים מרהיבים משקיפים על ישראל בדרך משלהם ומקנים למטייל בם תחושת גובה.
הפעם בחרתי במסלול חוויתי המשלב נופים של קדם, מעיין חביב ,שיפולי הרים, ובאביב פריחה רבה וייחודית של פרחים שאינם נראים רבות בארץ ישראל כדוגמת דם המכבים.
הר הרוח, עין נטף נמצא באזור אבו גוש (כפר ערבי בין ירושלים לתל אביב) המקום בגובה 700 מטר ומשקיף על כל אזור השפלה.

עונה מומלצת לטיול באזור זה : סתיו או אביב כך שאין גשם ולא חם מדי .
זמן הליכה בקצב מתון : כשעתיים שלוש .
מסלול זה הוא חלק מנחל יתלה שהוא אחד הנחלים הגדולים באזור ירושלים למרות שהוא נחל אכזב תוואי השטח שלו ייחודי מאוד .

כפי שאתם רואים בתמונות, הנוף ייחודי מאוד ונראה כאילו תוכנן מראש על ידי ארכיטקט, ההרים נחתכים בתוך הואדי בזוויות מיוחדות, עצי הדקל האופייניים ליד מקורות מים, בוסתן של רימונים פירות נוספים גם כן מצוי במקום, מבנה עתיק שרידים של הכפר הערבי תול, נוף בראשיתי קדום.
פרי שמאוד פופולרי באזור זה הוא החרוב שנמצא כמעט בכל מקום באזור יערות ירושלים ,מוזמנים לקטוף ולהנות מכמות החרובים הזמינה באזור.
הוראות הגעה למסלול : נרד במחלף חמד מכביש 1 ונוסעים לכיוון אבו גוש, בכיכר פונים ימינה לכביש נוף שעולה לקריית ענבים, נוסעים עד הצומת ופונים שמאלה לכיוון נטף ואבו־גוש, ואחר כך ימינה לכיוון נטף.
קצת לפני היישוב פנייה חזקה שמאלה ליער קק"ל המוקדש ליהדות פולין.
זו הנקודה בה נשאיר את הרכב, נחצה את הכביש לצידו השני ושם נחל את המסלול נלך על השביל המסומן שיוביל אותנו למורד הנחל .
מקווה שהוראות אילו ישמשו אתכם ותהנו בכל מקרה מצורף מספר הטלפון של יערות ק"קל : 550־350־800־‭.1
אם תגלו קושי להסתדר.

למי מיועד: למטייל חובב ארץ ישראל הקדומה.