לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

הגבעות הדרומיות מודיעין

רקע

הגבעות דרומיות במודיעין , בואו לבקר בגבעות מוריקות שסביבכם שקדיות לבנות להפליא. – מכירים את הפיוט מהגדת פסח : "ההרים תרקדו כאיילים גבעות כבני צאן.."
אז הגבעות הדרומיות התפורות כטיול לשבת וממוקמות לצידה של העיר מודיעין -מכבים רעות. עונות להגדרה זו אפילו צבאים יש כאן שמנתרים מעת לעת בין הגבעות . טיול זה מוגדר כטיול קל ומשלב בורות מים פעילים, מערות, עתיקות, שקדיות(בעונה), רקפות והרבה ירוק. בהחלט מומלץ בתור טיול עם ילדים, בעיקר בגלל הקרבה והקלות שבטיול.

ליתר דיוק מיקום השמורה בתוך העיר מודיעין, דרומית לשכונת בוכמן ולרעות, שכונות היוקרה, והן בהחלט אטרקציה מעניינת, הכוונה כמובן לגבעות, בייחוד בתום תקופת הגשמים ובתקופת האביב.

אתר זה הוא חלק מהפרוזדור האקולוגי בין מודיעין לירושלים. בגבעות אילו פריחה מרשימה של אירוסים ,רקפות ,כלניות ,פרגים סביונים ועוד .לקראת סוף החורף (אזור ינואר פברואר) גם השקדיות לובשות לבן. במקום ישנם מיני בעלי חיים רבים : ציפורים, צבאים, שועלים, עקרבים ועוד. מבנים ארכאולוגיים, מתקני חקלאות עתיקים ושרידי בוסתנים. מהמקום ישנה תצפית על האזור וניתן לראות את : עמק איילון, פארק קנדה והרי ירושלים.

רקפות בגבעות הדרומיות

לטעמי האטרקציה הגדולה עבור הילדים היא באר מים פעילה שניתן לשאוב ממנה מים בעזרת קופסת שימורים, באמצעות חבל המחובר אליה. אנחנו אפילו הסתכנו וטעמנו מהם עם מטיילים נוספים, טעמם ייחודי ומתוק מאוד. אני באופן אישי שתיתי ונשארתי בחיים. (אבל ראו הוזהרתם ככלל אין זו המלצה לשתות ממקור מים לא ידוע).

במקום תבחינו במספר מערות קטנות ומעניינות, אליהן ניתן להיכנס, רק שלגדולים בינינו יהיה קצת קשה כי הן לא מאוד גדולות אבל מרשימות כן.

נכון ל 23/2/2021 התקבלה החלטה הרת גורל שמגדירות את הגבעות הדרומיות כגן לאומי.לאחר ששנים ישבו תוכניות לבנייה על הגבעה על שולחנות השרטוט של מתכנני בניית העיר מודיעין.
ההחלטה הגיע לאחר מאבק מתיש וממושך של פעילי החברה להגנת הטבע ופעילים מטעם העיר שהתנגדו נחרצות כנגד הבנייה על הגבעה. המשמעות החשובה היא שחיות הבר יוכלו להמשיך לחיות במרחבי הגבעות הדרומיות וכן לא תהיה בנייה בשום שטח שלהן.

כידוע במשך שנים הגבעות הדרומיות הן מוקד עלייה לרגל של אלפים מתושבי העיר שיוצאים לטייל עם משפחותיהם ולהנות מפריחת השקדיות והכלניות בתקופת החורף והאביב.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
הגבעות הדרומיות

בגבעות הדרומיות יש לא מעט מסלולי טיול שעוברים בתוואי שיפועי המוביל לראש הגבעה שם תפגשו בשתי נקודות עניין אשר צופות על כל המרחב הנקראות חורבת בארית וחורבת קנובה.

כדי להגיע אליהן עליכם לעלות על שבילי הגבעה לפי אחת הכניסות המופיעות פה למטה. המשיכו עם הסימון הכחול אל ראש הגבעה שם תהיה התפצלות של השבילים להמשיך עם הכחול ואז בהתפצלות שתגיעו (שחור או כחול) המשיכו עם הכחול לחורבת בארית. אם תרצו דרך קצרה יותר לכו על הסימון השחור.

הגבעות הדרומיות מודיעין

הוראות הגעה לגבעות הדרומיות במודיעין, ישנן 2 אפשרויות :

אפשרות ראשונה : ניסע לכניסה הדרומית למודיעין, אם אתם מגיעים מכביש ירושלים -ת"א (כביש 1) רדו במחלף לטרון המשיכו בנסיעה לכיוון פארק קנדה (כיוון צפון), תחלפו על פניו ותיסעו עם השילוט לכיוון מודיעין, כביש 3, לאחר מכן נפנה שמאלה עם השילוט למודיעין. ממש לפני הכניסה לתוך העיר(רמזור ראשון).

ישנה שכונה שנקראת בוכמן, שם נפנה ימינה לשדרות מנחם בגין, ברגע שנגיע לכיכר הראשונה נבחין בצד ימין במורד תלול עם שלט הגבעות הדרומיות ניתן להחנות את הרכב על הכורכר ולרדת רגלית במורד ולהמשיך ללכת בשביל.

אפשרות שנייה : קצת יותר מסודרת, היא פשוט להמשיך עוד כ 2 כיכרות ואז כיכר לפני הכניסה לרעות תבחינו במבנה ,דמוי בוטקה. בדיוק לידו בתוך הכיכר תבחינו בשלט עם גדר תיל, "הגבעות הדרומיות", נחצה את הגדר ונמשיך עם השביל. מסלולי טיול שווים במיוחד לכל המשפחה בייחוד בחורף ובאביב .לסיכום לא לשכוח : קרם הגנה, מים, כובע ומצב רוח.
למי מתאים: מעולה כאטרקציות לילדים. המסלול אינו נגיש כלל וכלל. הכניסה חופשית ולא כרוכה בתשלום כלשהו.

בכל אופן אפשר לבלות שעות על גבי שעות בטיולים במסלולים שגבעות הדרומיות .

רוצים טיפים והמלצות על טיולים לפי עונות, מוזמנים להצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק : מטיילים מכייפים ומשתפים

מה בסביבה:

 יד לשריון בלטרון ; פארק קנדה ; בית קשתות ; יער הלחי מאגר איילון; נחל ענבה ; פארק נחל ענבהגבעת התיתורהחירבת נכס ; גבעת שר ; נחל מודיעים

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שביל הגבעות הדרומיות

מיקום במפה

דילוג לתוכן