לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

הגשר הטורקי באר שבע

רקע

הגשר הטורקי בבאר שבע הוא גשר שנבנה בתקופה העות'מנית. בשנת 1916 והיה הארוך ביותר בישראל בזמנים אילו. הגשר הטורקי נמצא בפאתיה הצפוניים של באר שבע ליד פארק נחל באר שבע.

השיטפונות באזור הנגב בתקופות החורף יכולים באחת לעורר את הנגב מתקופת היובש הקשה שעבר בקיץ.

ולהפוך את האזור הצחיח וקופח השמש לחגיגה של מים זורמים לימים ספורים. בימי הגשם העזים. הכל כאן מוצף ורווי במים שוצפים. המראות החורפיים מותירים ,את הגשר הטורקי צח כלובן.

גשר עתיק זה הוא שריד קדום מאוד. עליו הייתה מסילת רכבת התורכית העות'מנית עתיקת היומין. גשר זה הוא בעל משמעות היסטורית רבה. הוא היה חלק מקו מסילת הרכבת שעבר בין עפולה למצרים, בערך בסוף המאה ה-19 אורכו של הגשר כ-190 מטרים.

הגשר חוצה את נחל באר שבע. אשר מתחיל מהר קינה (דרומית לעיר ערד).,במסלול זה נשפכים גם היובלים מרכס הרי דימונה ומהרי חברון. מסלולו של נחל באר שבע. ממשיך בבקעת באר שבע עד לשפך בנחל הבשור, ליד קיבוץ צאלים (כ- 3 ק"מ).

הנחל באופן עקרוני הוא נחל אכזב ולכן על תחפשו פה מים שוצפים וקוצפים בתקופות לא גשומות, כמובן שהמים מזוהמים וחל איסור לשתות מהם. גם הגשר הטורקי וגם נחל באר שבע, כפי שהנכם רואים בתמונות, נמצאים בתוך העיר באר שבע או יותר נכון ביציאה הדרומית שלה. אז מי אמר שהנגב יבש.

מצ"ב הוראות הגעה : נחל באר שבע נמצא בדיוק מתחת לגשר הטורקי ניתן להגיע אליו דרך פארק באר שבע או דרך השוק הבדואי (בחניון שלו), צריך לעקוף את באר שבע בכביש העוקף, שמגיעים מצומת גורל נמשיך בנסיעה לכיוון דימונה, ניכנס לכיוון השוק הבדואי ממש ליד החנייה נמצא הגשר והנחל.

שיטפון בגשר הטורקי באר שבע

אטרקציות נוספות באזור באר שבע – באר אברהם , בית אשל, תל שבע. לסיכום: טיול קצרצר ומהנה תוך בהייה מרגיע ברגעים נדירים של שיטפונות בנגב,מרחיב את אפשרויות הטיולים בדרום שלכם. עדכון  מנובמבר 2019 פארק באר שבע משנה פניו ובשטחו מוקם בימים אילו אגם ענקי אשר יחצה אותו.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
שטפונות בנחל באר שבע

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גשר הרכבת הטורקית

מיקום במפה

דילוג לתוכן