לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

גן לאומי חמד

רקע

חמד של פארק לפיקניקים ובילוי משפחתי הוא סמוך לירושלים ומשלב: ארכאולוגיה, מעיינות, צמחים ומרחבי פיקניק.

גן לאומי עין חמד אקווה בלה “מים יפים” בלטינית. הוא למעשה פארק רחב ידיים. המשלב בתוכו שמורת טבע מעניינת עם מעיינות שכבה נובעים הזורמים דרך סדרה של מפלונים קטנים לכל אורך השמורה כ 400 מטר ויוצרים בדרכם. בריכות שכשוך ירקרקות גן עדן לקטנטנים. מעיינות אילו מתנקזים בסופו של דבר לאפיק של נחל כסלון.

גן לאומי חמד או בשמו הפחות מוכר, אקווה בלה. השילוב האידאלי של מבצר צלבני מעיינות קסומים אתר פיקניק ומתקני שעשועים והכל במקום אחד. הפארק נותן מענה הולם לנופש וחוויה משפחתית לכל הגילאים בכל משפחה. השמורה מוקפת בעצי אלון עבותים , עצי אלה , חורש ארץ ישראלי אך למרות זאת אינה צפופה ומאווררת מאוד.

הפארק מנוהל ע”י רשות הטבע והגנים. ומתוחזק בצורה מעולה בסביבה ירוקה מוקפת עצים, שיחים ומדשאות. אזורים ייעודיים למנגל והדלקת אש. גן לאומי חמד מומלץ בתקופה זו של השנה.עם בוא האביב, בייחוד שהכל מוריק ופורח. ומזג האוויר הנפלא מזמין יציאה מהבית תוך שמירה על נוחות ,שלווה ורוגע, מיקום נהדר בין ירושלים לתל אביב.

במהלך סיורנו בשמורה נפגוש במצודה ענקית ומרשימה מתקופות האבירים והצלבנים שבתוכה אבן ריחיים גדולה.
עדות לכך שהייתה כאן חווה חקלאית וכפי הנראה בית בד קדום. המבצר נבנה בין 1140 ל- 1160 לספירה הנוצרית בתקופה זו נבנו. כחלק מדרך אמאוס, הדרך שחיברה בין אזור השפלה לירושלים.

מבצר זה שימש את הצלבנים העולים לרגל לירושלים וכפי הנראה שימש כבית הבראה. מעבר לארכאולוגיה ולמימד הקדום של המקום משמש לפיקניקים: אפשרות למנגלים, מגרש משחקים לילדים, רכיבה על גמלים, בתשלום כמובן, בריכות שכשוך, מדשאות לבעלי חיים ומשחקי פנאי. הפארק למעשה נותן כיסוי מלא לטיול כולל פיקניק משפחתי במחיר שווה לכל נפש. מים רבים אמנם לא תמצאו פה, למרות שבעבר היו, אך את עצי האורן הרמים ועצי האלון המאפיינים את אזור מבואות ירושלים הקריר כן תמצאו. מה שבטוח הנאה בטבע הפתוח לילדים מובטחת. ישנם במקום מתקני שעשועים לילדים, בריכות מים לשכשוך אך לא לשחייה מאחר מהמים עומדים ועם ירוקת.

זרימה בגן לאומי עין חמד
עין חמד הקסומה
אם אתם מחפשים אטרקציה בחיק הטבע שתאפשר לכם לחגוג בצורה מיוחדת במינה את האירוע המשמעותי שלכם, יש לנו רעיון מגניב עבורכם. רוצים לחגוג את יום ההולדת, יום הנישואין או בת המצווה באחת מפינות הטבע היפהפיות שלנו? נפלא! אבל מה דעתכם להזמין לאורחים שיוזמנו לאירוע שלכם, שף פרטי לארוחה בטבע? כך, במקום להצטייד באוכל מוכן מראש שנשלף מהתרמילים, או לחגוג במסעדה מקומית קטנה, תוכלו ליהנות מארוחת שף שהוכנה במיוחד עבורכם בחיק הטבע.
הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
נחל כסלון בעין חמד

חגיגה עם שף לארוחה בטבע :הרעיון של ארוחת שף בטבע, מתאים כמו כפפה ליד לחגיגה שמתוכננת להתקיים בגן הלאומי עין חמד, גן העדן החבוי ששוכן בעמק ירוק בהרי ירושלים.

כשאתם בוחרים לציין את האירוע בפארק עין חמד, תוכלו לשדרג את החוויה החגיגית שלכם ולהפוך את האירוע המשמעותי לחוויה בלתי נשכחת. והכול בעזרת שף פרטי, שמכין לכם תפריט המתאים במיוחד לקייטרינג לאירועים קטנים.

בין אם מדובר בארוחה משפחתית או בארוחה זוגית רומנטית – אין כמו ההפתעה האדירה שמבטיח לכם שף שמגיע במיוחד כדי לבשל עבורכם ומולכם, במתחם הפיקניקים של פארק ׳עין חמד׳. במיוחד כשבפארק זה יש אזורים המיועדים להדלקת אש ולמנגל כולם יתרשמו מהרעיון המקורי וכמובן מארוחת גורמה טעימה שתוגש להם בנוף הטבעי והיפהפה.

מה מצפה לכם בטיול בשמורת הטבע עין חמד?
הגן הלאומי עין חמד הוא פארק נרחב עם מעיינות ומפלים קטנים היוצרים בריכות ירקרקות וקרירות. בפארק ניצב גם מבצר צלבני עתיק, מזכרת אדירה מעבר מפואר.

גן לאומי עין חמד

ולכול היופי הזה תוסיפו:
– מדשאות, שיחים, ועצי אלון ואלה, המאפיינים את החורש הארץ ישראלי, ומוסיפים צל מבורך לשמורה הירוקה שמעניקה תחושה שהגעתם לגן עדן.
– מתחם פיקניקים עם כל מה שנדרש להכנת ארוחה טעימה.
– מתקני שעשועים שיעסיקו את הילדים שלכם בכיף ובהנאה.

אין ספק ששמורת טבע זו מציעה לכם חוויה משפחתית מדהימה.

כמה עובדות מעניינות על עין חמד :

–   היום, רשות הטבע והגנים היא זו שמטפלת ומתחזקת את הפארק, אבל המבצר הצלבני העתיק שנבנה במקום, מספר על העבר המפואר והמרתק שהיה מנת חלקה של נקודת קסם זו, בימים עברו.o המבצר, שנבנה בתחילת המאה ה-12 לספירה (1160-1140), צופן בתוכו אבן ריחיים גדולה המשמשת כעדות לחווה חקלאית קדומה שכנראה כללה גם בית בד.

o כשתכנסו לתוך המבצר, אחד הדברים שידהימו אתכם הוא עוביים העצום של הקירות.

o המבצר עצמו נבנה כחלק מהדרך הראשית שחיברה בין ירושלים לבין אזור השפלה.

o המבצר שימש כמקום אירוח לצלבנים שעלו לרגל לירושלים.

o בזכות יופיו של המבצר, העניקו לו הצלבנים את שמו ׳מים יפים׳ ובלטינית אקווה בלה (Aqua Bella).

– תרומתה של רשות הטבע והגנים לעין חמד ניכרת לעין כל:

o הרשות ביצעה במקום עבודות שנועדו לבקרת זרימת המים המתנקזים לאפיק נחל כסלון.

o הרשות התקינה בצל העצים שולחנות פיקניק.

o הרשות שתלה מדשאות רחבות ידיים והיא מטפלת בהן במסירות.

o הרשות התקינה במקום שירותים וברזי מים.

הוראות הגעה לעין חמד: המקום נמצא בקרבת אבו גוש, על כביש מס’ 1 בין תל-אביב לירושלים, עולים על מחלף חמד (שימו לב לשילוט המורה : עין חמד ) נמצא מול קרית ענבים וכפר אבו גוש עמק חבוי זו שוכן כעשרה קילומטרים ממערב לירושלים.

מה בסביבה:

עין מסילהעין לימוןגן לאומי עינות תלם.; נחל יתלה ; עין טייסים ; הסטף ; נחל כסלון

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

2 תגובות

  1. שלום גיא (מנהל האתר),
    שמי שלומית, ביקרתי במקום לפני מספר ימים ודיברנו על אפשרות לקיום ארוע צנוע במקום.
    הארוע יתקיים בתאריך 7.9.22, בין השעות 17-19 (בערך) בהשתתפות כ-40 איש (הורים וילדים).
    במהלך הארוע תתקיים פעילות במשך כחצי שעה, הכוללת מוזיקה קלה (אקורדיון ושירי ילדים).
    מבקשת את אישורך בהקדם האפשרי.
    תודה

    1. שלום שלומית,
      ראשית שמי גיל ולא גיא , שנית נראה לי שהתבלבלת אני מנהל אתר זה ולא את האתר של גן לאומי עין חמד מציע שתפני למוקד רשות הטבע והגנים למענה בעניין זה :
      *3639
      בהצלחה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גן לאומי עין חמד

מיקום במפה

דילוג לתוכן