17 בינואר 2012

עינות גיבתון

עיינות גיבתון פשוט כמו תיאטרון
מים רבים ירוק מסביב ושקט מופתי משרים רוגע ושלווה
טיול בשפלה, בתקופת החורף בה יורדים גשמים להפליא, זה בדיוק הזמן לצאת החוצה אל הטבע הפראי, הגשום, עיינות גיבתון הסמוכה לצומת חולדה, כאשר יורדים פה גשמים רבים בטווח זמן קצר ניתן לראות מפלים, שלוליות, ובריכות מים טבעיות, האוויר צלול, הערפל שעוטף יערות וקיבוצים, מזכיר במידת מה את אירופה.

התמונות שאתם רואים פה למעשה צולמו במהלך הגשמים האחרון בשבת הגשומה במהלך חודש ינואר 2012 .
התמונות הן של נחל שורק באזור צומת חולדה - נסיעה קצרה מצומת חולדה לכיוון צומת מסמיה נבחין בגשר בצד שמאל בסמוך לגשר ישנו בסיס צבאי, נחנה שם את רכבנו נחצה את הכביש עד שנגיע לגשר שמתחתיו נראה את הזרימה השופעת של הנחל . ניתן ללכת לאורך הנחל או להיכנס פנימה לטיול באזור ישנם קנה סוף וצמחייה רבה .ניתן לשלב טיול רגלי  בתוך נחל גיבתון.

כדי להגיע לשמורת הטבע עינות גיבתון, נחזור לכיוון צומת חולדה נפנה בצומת שמאלה לכיוון רחובות (כביש 411) קצת אחרי קיבוץ חולדה נבחין בגשר מיד אחריו נבחין בפניה גדולה ימינה, נפנה שם, בתחילה המקום נראה כמזבלה עירונית אך עם נמשיך לנסוע נראה גידולים של כרובית בצד ימין ובהמשך גידולים נוספים. ניסע כל הזמן עם הסימון כחול לבן הדרך תזמן לנו מראות יפים כגון :חוגלות, מפלי מים ועוד .