15 ביולי 2012

גני חיות, ספארי רמת גן

ספארי רמת גן

מי צד האריה או הלביאה?
על שאלות אילו ועוד תקבלו תשובה בספארי רמת-גן..

טיולים במרכז, טיול לשבת ,השכם השכם בבוקר יום שבת נסעתי עם שני ילדיי לספארי בוקר ברמת גן.
עוד לפני שנפתחו שערי הפארק לשלל המבקרים,  ובטרם זרחה השמש במלואה.
עלינו על הטרקטור של פארק הספארי בשעה 7:30,

הטרקטור החל את מסללו באזור הפתוח של ספארי רמת גן, הנקרא "השטח האפריקני", במהלך הנסיעה, ראינו זברות מהממות בלהקות מסתובבות להן בחופשיות בשטחי הפארק כאילו היה פארק קרוגר אשר באפריקה, יענים, בעלי החיים המהיר ביותר בעולם אחרי הצי'טה, מתקרבות לכביש לצפות בנו בסקרנות , עוד בפארק קרנפים ענקיים מתעלמים מקיומנו וממשיכים את שגרת חייהם שהיא בעיקר חיפוש אחר מזון למרכי השרדות ואיך לא כמובן, רבייה, אנטילופות מדהימות בדרך התנהלותן התזזיתית, היפופוטמים, המנהלים את חייהם בלהקות.
כל הסיור מלווה בהסבר מעניין של מדריך על אורח חייהן של החיות בשטח זה.

מתוך שטח הפארק הפתוח, הטרקטור עשה את דרכו לתוך שטח גן החיות שם צפינו בפילים שהובאו מחו"ל, שמענו עליהם סיפורים מרתקים על התחרות האופיינית הייחודית להם בין הפילות על פיל אחד...
לאחר מכן האכלנו את הגי'רפות בעלים ירקרקים ..
המשכנו לעולם המים, שם פגשנו פינגווינים וצפינו בהאכלתם, ולמדנו שהפינגווין הוא בעל חיים רגיש ביותר אשר ללא טיפול נאות עשוי למות .
אחד הדברים המרתקים בסיור זה היו האכלת הקופים, מסתבר שהמטפל אינו יכול להימצא יחד עם הקופים בו זמנית במרחב משותף מאחר שהקופים עשויים להגיב באופן אלים במיוחד ולכן בנו שם פתח יציאה מיוחד נפרד לקופים שעד שהמטפל לא סיים להניח את המזון הוא לא נפתח .

גם השקנאים לא נותרו חייבים והותירו אותנו פעורי פה, אם מופע מדהים של זלילת דגים, אם המקור העצום שלהם באופן מיוחד, בהשוואה לעולם העופות , כנראה שלא רק בעולם שלנו יש התמחויות, גם בעולם החי יש לכל יחידה את ההתמחות שלה במקרה זה מדובר בדייגים מקצוענים.

ובסיום מסענו המופלא בממלכת החיות הלכנו לראות את מלך החיות הלא הוא האריה, האריה חי בלהקה עם לביאה וצאצאיו, הכניסה לאזור האריות היא בעלת מגבלות רבות : חל איסור לצאת מהרכב או לפתוח חלונות, יש מספר שערים להבטיח שהאריות לא יצאו מהשטח וסביבם ישנה גם גדר .
ללא כל צל של ספק המפגש עם האריה הוא פסגת הסיור, מבטו המאיים של האריה מטיל מורא על צופיו, ומשכנע את כולם שהוא המנהיג הבלתי מעורער של ממלכת החיות גם פה בתוך פארק מלאכותי, שאמור לחקות את סביבתם הטבעית של בעלי חיים, אך אם זאת רחוק מלהיות כזה.

כמובן שראינו בעלי חיים נוספים כגון : בעלי כנף אך קצרה היריעה מלתאר את החוויה המדהימה שעברו ילדיי ואני בספארי... מומלץ בחום רב .