1 בדצמבר 2012

טיולים בארץ

מסלולי טיול, בקעת הנזירים יער בן שמן

בקעת הנזירים יער בן שמן

ששש.. לא להעיר את הנזירים ..
כאן תמצאו מערכת כוכים בהם ישנו הנזירים שנת ישרים....
טיולים באזור מודיעין, לא הרחק מהעיר מודיעין מכבים רעות, בתוך יער בן שמן שוכן לו מקום קסום ומיוחד שעל פי הסיפורים שימש למקום מנוחתם של נזירים  שעלו לרגל בדרכם לירושלים.
בקעת הנזירים (מערת אל חביס) תבחינו מיד במערות עם כוכים מהתקופה הביזאנטית, המערה גדולה ופתוחה.
מוארת ומאווררת לכן אין צורך בפנסים קצת עזרה לילדים על- מנת לטפס ולהיכנס דרך חור  ענק בקיר.
והנה אתם בפנים, בתוך המערה ישנם כוכי שינה, ועל הקירות חרוטים צלבים.
כל האזור של בקעת הנזירים נמצא למעשה בנחל גימזו - נחל אכזב הנמצא בלב ליבו של יער בן שמן המרשים, למרות היותו נחל אכזב בתקופות החורף והאביב לובש האזור כולו ירוק ופורח להפליא.
הילדים יאהבו מאוד את הפיתולים והכוכים, ולכן המסלול מומלץ ביותר לילדים בכל הגילאים, שימו לב בהיכנסכם לתוך המערה יש מדרגה זהירות לא ליפול...

כ-100 מטר מערבה ממערת אל חביס, נמצאת מערת קבורה מעניינת ביותר מהתקופה הרומית.
את הסימנים לכך שמדובר על מומומנט מהתקופה הרומית, ניתן לראות
מעיטור של עיט, סמל האימפריה הרומית, שנחרט בכניסה למערה ואף בתוכה, אם נזדחל מעט פנימה נוכל להיכנס לתוכה, וניווכח שהמקום עוטה עלטה מוחלטת לכן רצוי מאוד להביא פנס.
המערה מרשימה מאוד ובתוכה תבחינו בקשתות עם עיטורים, ניתן לעמוד בתוכה מאחר והיא גבוהה דיו בפנים ...
שמה של מערה זו מוכר כ"מערתא דלוד", אגדות מספרות על תנא נחום, תושב הישוב העתיק גמזו אשר חי במאה ה- 2 לספירה והיה מורהו של רבי עקיבא ובחר להסתתר במערה זו מפני חיילים רומאים שרצו להרגו ...

לחצו  בוויז : "בקעת הנזירים".
2 אפשרויות הגעה ללא וויז:
1. הגעה ממחלף בן שמן: לכיוון ירושלים, במחלף בן-שמן פונים לעבר מודיעין, כביש מס' 443. כעבור חצי קילומטר פונים ימינה לכפר דניאל. כמה מאות מטרים לפני הכניסה לישוב ישנה פנייה שמאלה של דרך עפר טובה המסומנת בסימון שבילים שחור נמשיך בדרך זו יש לשים לב לשילוט - חצים מעץ בדרך המורים על  כיוון המקום
2. ממודיעין נוסעים לכיוון תחנת פז אשר באזור התעסוקה של מודיעין,
בכיכר לפני לוקחים ימינה ונוסעים בדרך עפר וממשיכים לפי השילוט עד שמגיעים כ 7 דקות נסיעה.
 ..פנס חובה ....
• מפה: מפת סימון שבילים מס' 9, "מבואות ירושלים".