לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

שמורת נחל תבור המרהיבה

רקע

שמורת הטבע נחל תבור היא שילוב נדיר של נחל. המתחתר בין הרים. בשילוב אבני בזלת ענקיים ונופים עוצרי נשימה של הר תבור, עמק הגלבוע , כוכב הירדן במזרח, תל רכש.

אודות נחל תבור

שמורת הטבע נחל תבור הוא היהלום של הגליל התחתון. נחל שמתחיל בהרי נצרת נמשך לאורך כ -30 ק"מ עוקף את הר תבור ומשאיר את המטייל בו בתדהמה מוחלטת.  הטיול מתחיל באזור גבוה עם נוף מדהים ירוק וציורי של כל האזור. ממנו ניתן לראות מאגרי מים ואת הנחל ממעל. אחד הנופים המרהיבים הם של הר תבור.

תיאור המסלול בנחל תבור

המסלול מתחיל בחניון של נחל גזית. נוסעים על כביש 65 ובצומת גזית פונים לכיוון הקיבוץ גזית,לאחר נסיעה  בכביש 7276. עוברים את כפר קיש, עין דור  וכפר מסר ואז נכנסים אל תוך קיבוץ גזית. ממשיכים לנסוע בקיבוץ ויוצאים מהשער האחורי, לאחר כמה מאות מטרים פוגשים  במגרש חנייה גדול .זאת נקודת ההתחלה והסיום של המסלול.

לאחר כקילומטר לערך של הליכה שבצידי המסלול נופים מהפנטים, השביל מתחיל לרדת בהדרגה אל תוך קניון בזלת מרשים ביופיו, עד ההגעה לגולת הכותרת של הטיול הלא היא נחל תבור.

לג'יפאים שבינינו יש מסלול מיוחד , המתחיל בקיבוץ גזית וממשיך מזרחית. לכיוון כביש 90, ק"מ 392 באבן. תמצאו שילוט מדויק איך להגיע לנקודת ההתחלה.

במהלך ההליכה לצדו של נחל תבור. נעבור מספר בריכות רדודות של מים אותן ניתן לעבור בקלות.

נחזה במספר מפלי מים קטנים ואחד גדול כ 3 מטר גובהו והוא נשפך הישר אל תוך בריכה עם קירוי אבני בזלת סביבה.

שימו לב המים אינם ראויים לרחצה ולא לשתייה. אחת האטרקציות של המסלול היא צבי ים השוחים להנאתם בנחל.

ניתן גם לשמוע היטב את צלילי הקרפדות וכמובן להאזין בנחת לקול פכפוך וזרימת הנחל. מה שמשרה אווירת רוגע מושלמת למסלול זה.

נחל תבור

 

אופי המסלול של נחל תבור

מסלול זה הוא מעגלי, מה שחוסך ממכם את הצורך ב -2 כלי רכב כדי לעשותו. רמת הקושי, לעניות דעתי, היא בינונית כ -9 ק"מ הליכה(4-5 שעות הליכה לערך) . המסלול כולל עליות וירידות משמעותיות בחלקו וצריך לקחת זאת בחשבון לבעלי קושי במאמץ. המים זורמים בנחל תבור כל ימות השנה אבל השיא הוא בתקופות האביב והחורף. גם תל רכש – תל עתיק שנמצא דרומית -מזרחית להר תבור, נראה היטב למרחקים מהחלק העליון של המסלול.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
טיול שווה לנחל תבור

הנחל מנקז את הגשמים של כל אזור הגליל התחתון ,מתחיל את דרכו בהרי נצרת ומתנקז לירדן דרומית לקיבוץ גשר.
מבחינת צומח : בתקופה זו אמנם יש לא מעט קוצים ,אבל לאחר הגשמים ולקראת סוף החורף ותחילת האביב מגיחים מן האדמה הרטובה ופורחים להם תורמוסים סגלגלים יפהפים, בכל פינה לאורך המסלול. בנוסף ניתן להבחין באשלים האופייניים לאזורים עתירי מים, אלה אטלנטית ועצי שיזף מצוי, מרווה ריחנית, גרגר הנחלים ,לשון הפר,חרדל לבן ועוד.

נחל תבור ייחודי גם במראה וגם בתוואי ערוץ הנחל מאחר שהנופים סביבו שונים בתכלית מאילו המוכרים למטייל באזור הצפון, הדבר מתבטא בהרים בעלי מבנה של חרוט שראשו נגדם, מאגרי מים, הרבה בקעות.

גם צבעם של המים אינו מזכיר בריכות של נחלים מרמת הגולן שם המים הנם בצבע חום. כאן לעומת זאת צבע המים ירקרק בוהק. גם אוכלוסיית בעלי החיים כאן טיפוסית לאזור זה של הגליל התחתון ומאופיינת בעיקר בצפרדעים וצבי נחל קטנים. הנחל עטוף בשיחים ובצמח הקנה המביטים בו בערגה ומתפלאים מיופיו.

מים בנחל תבור

באזורים מסוימים, בתחתית הנחל, נשפכים המים באמצעות מפלונים אשר מעבירים את המים מבריכה לבריכה.

מתי כדאי להגיע לנחל תבור?

שימו לב בימים חמים, לא מומלץ לעשות מסלול זה כי אינו מוצל בשום חלק שלו, בהתחשב בעובדה שיש לעלות את כל מה שירדתם אז ביום קייצי או שרבי זה יקשה עליכם משמעותית ויפגום בהנאתכם ממה שיש למסלול הזה להציע לכם. לאור העובדה שהמסלול אינו מוצל, מהר מאוד, מיד לאחר החורף ושלהי האביב, הצמחייה סביב נצבעת בחום.

לסיכום

נחל תבור הוא בגדר שמורת טבע מיוחדת במינה ובבחינת טיול חובה אם אתם בגליל התחתון. מסלול הליכה רב גוני פתלתל עם מורדות ועליות עם מים, צמחייה , נופים קלאסיים של הגליל התחתון, נקודות תצפית מרהיבות עין.  וכמובן שביל טוב להליכה. הכניסה היא בחינם. אין נגישות במסלול.  למי מתאים: מטיבי לכת, אוהבי מים ,טיולי משפחות(לא קטנים מדי).

מה בסביבה

עין נון; נצרת ; גן לאומי כוכב הירדן

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שמורת טבע. נחל תבור. חניה

מיקום במפה

דילוג לתוכן