לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

שמורת עין חרדלית -בחג סוכות

רקע

גן העדן החדש נמצא בגליל המערבי, חלק קסום ומיוחד במינו לטיולי משפחות בשמורת נחל כזיב ועונה לשם עין חרדלית שבגליל המערבי.

עין חרדלית מסלול

מקום  מרהיב עין וכובש את עינו וראשו של כל מטייל  באשר הוא. המים, הירוק, קולות ציוץ הציפורים יוצרים אווירה מושלמת לאילו המבקשים לשכשך במים. ולמצוא רוגע , שלווה וצל שכה דרושים בארצנו.

זוהי שמורה חדשה שנפתחה לפני כשנתיים לציבור. למרות שהקונוטציה של המעיין קצת מוזרה כי הקשר בין חרדל למעיין היא מקרית לחלוטין. בכל אופן אם אתם מחפשים :מים צלולים, רדודים אידאליים לשכשוך עבור הילדים. בשילוב מסלול הליכה בתוך המים , אז כאן תמצאו את מבוקשכם. רבים מכנים בטעות את המקום נחל חרדלית אך המסלול של עין חרדלית עובר בתוך חלק מנחל כזיב.
שמורת עין חרדלית
עין חרדלית הוא יעד טיולים מועדף בצפון בכלל ובגליל המערבי בפרט. אם אתם במסכת טיולים בצפון והילדים מנדנדים ברכב מאחור, פה יהיה להם כיף ולכם הרבה נחת, בגלל שהמקום ממש מותאם לילדים.
אז קצת על מסלול עין חרדלית: זהו מסלול טיול במרחק הליכה קצר מהרכב (כ-100 מטר)  בו תגלו את הצד המהנה ,הצונן והיפה יותר של נחל כזיב, בדרכו לים. עין חרדלית, הוא אחד המעיינות אשר מזינים את נחל כזיב שכידוע הוא הנחל הגדול והארוך ביותר בגליל המערבי.

מרבית מימיו של פלג מים צלול ונקי זה נשאב ומשמש את תושבי האזור וחלקו הקטן נותר בטבע. שני מעיינות נוספים אשר זורמים לאורך ערוץ נחל כזיב הם עין טמיר ועין זיו.  עדות לשאיבת המים היא תחנת השאיבה הנמצאת באזור החנייה ממנו מתחיל מסלול עין חרדלית. וודאי אתם סקרנים לדעת על שום מה נקרא המעיין בשם זה ובכן בדקתי עבורכם במילון עברי מה משמעות השם הזה והנה התוצאה: ” זרם מים זריז וסוער היורד ממקום גבוה כמו הר לדוגמא”.

 

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
בריכת המים עין חרדלית
מדובר על  מסלול הליכה שעובר בתוך נחל זורם עם בריכות שכשוך. העומק מתחיל בסנטימטרים ספורים ומגיע עד מטר לכן כדי להגיע לכאן עם צעצועי מים לילדים כמו גלגל-ים. התמונות פה צולמו בחודש אוקטובר 2017, אבל גם לאחר הגשמים וההתחממות ההדרגתית מומלץ להגיע לפה. אז מה אפשר לעשות כאן: פיקניק קליל עם מחצלת בסמוך לבריכות השכשוך, טבילה במים הצוננים, טיול רגלי בתוואי מי הנחל, המים במעיין שופעים וקולחים במהלך כל ימות השנה, מה שהופך את המקום לאטרקציה בפני עצמה, התבוננות בדגיגים ששוחים להנאתם בין הסלעים. עין חרדלית הוא אחד המסלולים שתפורים לילדים ומשפחות.

תיאור הסביבה

את עין חרדלית מקיף חורש טבעי בעיטור של סלעים במים ומחוצה להם הופכים את המקום לפנינה של ממש וחוויה מסקרנת ומיוחדת במינה. לאורך המעיין תמצאו עצי דולב, עצי תאנה שיחי פטל עם פירות המעוררים את התיאבון ,אין ספק שהטבע מציע ארוחה צמחונית נאותה גם לגרגרנים כמו בני אדם ולא רק לבעלי חיים. גן עדן אמרנו כבר..

המסלול הרטוב בעין חרדלית

לסיכום

עין חרדלית הוא מעיין שווה במיוחד הנמצא בתוך שמורה קסומה ומתאים בייחוד לטיולי משפחות.

קצת פרטים טכניים המקום הוא חינמי ומתאים לכל ימות השנה עם מים שמלטפים ומעסים את הסלעים העגולים באופן תמידי שזו עובדה חשובה. מתי להגיע: מומלץ כמה שיותר מוקדם כי החניון הקרוב קטן ולאחר שהוא מתמלא המכוניות חונות בצד השביל שגם ככה הוא צר, מה שמקשה להתקרב למעיין.

לאילו שרוצים להרחיק לכת וללכת לסוף המסלול של עין חרדלית(הליכה של כ- 20 דקות) תפגשו בבריכה עמוקה במיוחד שאליה מחובר צינור המזין אותה ללא הרף, לאילו שלא רוצים להרחיק לכת במרחק של 5 דקות כבר תפגשו את בריכות השכשוך הראשונות.

הצעות למסלולי טיול : לעשות את עין חרדלית לעין טמיר, להמשיך בקטעים של נחל כזיב.

הוראות הגעה לעין חרדלית

ב-waze: עין חרדלית. המקום נמצא לא הרחק מהיישוב עבדון.

 מה יש לעשות בסביבה

מערת קשתאכזיבראש הנקרההעין הכחולה

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

4 תגובות

  1. הכניסה לא מתאימה לרכב נמוך התחלנו את הנסיעה בשבילים. וזה היה מורכב בורות ודרך מפותלת חזרנו בחזרה.

  2. שמורה כל כך יפה, למה אין כביש גישה נורמלי אליה? הכביש בקושי חד מסלולי, שבור והרוס. בכניסה לשמורה מלא לכלוך. הזנחה לא ברורה ומכעיסה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עין חרדלית

מיקום במפה

דילוג לתוכן