29 במרץ 2018

טיולים בארץ

מאגר גלעד ברמות מנשה

מאגר גלעד, רמות מנשה

טוסקנה הישראלית - מאגר גלעד "החלום הרטוב הישראלי", מאגר קסום על רקע מרבדי פריחה צהובה מרהיבה .
חול המועד קרב ומגיע אלינו, לאחר שכולם צחצחו את הבית לקראת החג שמקדם את  האביב באופן פורמלי, זה הזמן לתכנן את אג'נדת הטיולים שלכם לקראתו.

כפי הידוע חג הפסח הוא החג בו כל עם ישראל יוצא לטייל בכל שעל ושעל בארצנו הקטנטונת, הפעם בחרתי להמליץ לכם על מסלול טיול קל ולא עמוס במטיילים, באופן יחסי כמובן, מאגר גלעד.

בין גבעות מלאות פריחה רבה בעונה זו של השנה, תמצאו מאגר מים מופלא המוקף מרבדי פריחה צהובה מקסימים, הסביון מפליא בפריחתו בעונה זו של השנה ומשתלב יפה עם הצבע הירוק השולט פה והכל על רקע הרי מנשה.

עם תחילת מסלולינו נבחין בנחל דליה המתחתר לאורך כל המסלול, נחל חביב
טובל בצמחייה סביבו וריכוזי פריחה בשלל צבעים.
זרזיפי מים זורמים להם לאורך הנחל שברקע נשמעים קולות ציוץ הציפורים.
אין ספק שמדובר בחלום איטלקי.

מסלול עקלקל לוקח איתנו לכיוון האגם הנשקף מרחוק,לאורך ההליכה- מלווה אותנו  פריחה צהובה, המתענגת ומשתפלת על מרבדי עשב עונתי.
ריכוזי הצמחייה והפריחה העונתית הם בלתי נתפסים בעונה זו של השנה,
הצומח והחי מחזירים לאימא אדמה חיים.

לאחר הליכה לא רבה במיוחד נפגוש מעבר, החוצה את הנחל, נעבור בזהירות  לצידו השני , מומלץ ללכת בצד ימין על-מנת לא להירטב..

לא לשכוח להביט במרבדי הפריחה הצהובים ,לא מדובר באחיזת עיניים, אלא במראות מרהיבים שתוקפן יפוג מיד לאחר החג.

לאחר שהתענגתם על הפריחה היפה, הגבעות המוריקות והעצים אשר ברמת מנשה, זה הזמן להמשיך בהליכה מתונה לכיוון המאגר, לאחר שתבחינו בגדר התוחמת את המאגר עם שלט האוסר על הכניסה לתוכו, המשיכו בהליכה לצידה של הגדר.
מיד תבחינו בברווזים המשייטים להנאתם במאגר גלעד וצבי מים מתחממים בשמש הנעימה.

אם תרימו את מבטכם ותסתכלו, תבחינו במאגר ענק עם עצים נטועים במרכזו
ומוקף עצים גדולים.

לאחר שתגיעו לקצה המאגר תפנו ימינה ושם תמצאו עץ גדול, מומלץ לשבת תחת צילו ולצפות בנחת על המים והנוף הנשקף. זוהי הנקודה המומלצת לפיקניק קליל ואתנחתא מאורח החיים המסחרר שלנו.

לבחירתכם להמשיך לגדה השנייה של המאגר משם תוכלו לצפות במקום בו אתם עומדים כרגע או לחזור בעקבותיכם ולהנות מכלניות וחרדל ומהנחל הקסום שזורם פה.

מחזה נדיר אותו זכינו לראות הוא קציר חיטים לקראת השבועות שחל בעוד כ - חודשיים.

חזרנו לחניון שבעי פריחה..
אז איך מגיעים למקום היפהפה הזה שבחרתי לכנותו ,אירופה הקטנה?

ממחלף אליקים פונים ימינה לכיוון רמת השופט, נוסעים מזרחה עד לקיבוץ גלעד (כ-20 דקות). לפני העלייה לקיבוץ גלעד, פונים ימינה בחניית עפר גדולה. שם נחנה את רכבנו ונצעד לכיוון המאגר ,אם יש לכם רכב שטח ניתן להמשיך בדרך העפר עד למאגר עצמו.
ניתן להגיע בוויז בקלות - "מאגר גלעד".