לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

מפלי רז

רקע

מפלי רז הם סדרה של מפלים הזורמים לתוך ערוץ נחל רז המרשים ביופיו. כל המופע המרשים הזה מתרחש מתחילת החורף עד קיצו.

תיאור המסלול

סמוך לגבעת הרקפות שברמות מנשה בתקופת שיא החורף ,שוכן לו נחל רז. הנחל ניזון ממי הגשמים ומהטייתם לתוך ערוץ הנחל. מפלי רז הם תולדה של זרימתו היפה של נחל רז ברמות מנשה.

אילו הם מפלים יפהפים שטרם נראו כדוגמתם בארץ – בשמורות טבע שאינן רשמיות. מי המפל מעלים קצף לבן כמו באמבטיית ספא. וזורמים לאיטם היישר לתוך הנחל ועוברים בדרכם על גבי שורות סלעי קרטון מדורגים.

מה עוד יש כאן ששווה להגיע ?

הכל ירוק מסביב, יש גם ברכות שכשוך לקטנטנים. ולמי שמחפש קצת אתגר יכול ללכת בתוך ערוץ הנחל ולחוש “על בשרו” את עוצמותיו של נחל רז וכמובן מפלים, מפלים, מפלים….
או סתם לעשות פיקניק באחת מהפינות הקסומות של אזור רמות מנשה. המקום בעיקר שורץ ג’יפים, טרקטורונים ועוד בעלי חיים ממונעים- מודרניים שפוקדים את המקום בעיקר בשבתות וחגים – אז ממש לא כדאי להגיע לכאן בתקופות אילו-אלא אם כן זה לא מפריע לכם כל-כך. יום שישי או אמצע שבוע פחות עמוס.
אז עולה השאלה איך מגיעים מים הזורמים בעוצמות כאלה ? מהיכן הם מגיעים ? ובכן חברת מקורות דואגת לפינוי עודפי מי הגשמים ע”י ניקוזם למאגר סמוך, משם עושים המים את דרכם תוך כדי גלישה על פני סדרת סלעים מדורגים הנמצאים למרגלות המאגר. לאחר שהמים זורמים לתוך נחל רז הם ממשיכים מזרחה במורד ערוץ הנחל לכיוון נחל תנינים.
מפלי רז בחורף

נחל רז והסביבה

נחל רז מתחתר לו בחלקלקות בתוך הערוץ שממעוף הציפור נראה כמו נחש פיתון ענק. השמורה כולה מתעוררת לחיים נוכח כמות הגשמים האחרונה שירדה כאן, צמחיית מים כמו קנה נפוצה פה מאוד בקרבת המים. האוויר נקי, השבילים בוציים, צמחייה ירוקה עוטפת את האדמה, המים זורמים בקצבים מטורפים וכל זאת לתקופה מאוד קצרה בשנה.

נופיו המרתקים של אזור רמת מנשה כדוגמת :נחל השופט מותירים את המטייל בם נפעם ונרגש, נוכח המרחבים הירוקים הגדולים, כמויות המים הרבות שזורמות כאן, שיפולי ההרים החושניים והשבילים החומים החוצים אותו לאורכו ולרוחבו. רוצים להגיע לצפות במפלי נחל רז מקרוב ? כל שעליכם לעשות הוא-להוריד נעליים, להפשיל מכנסיים ולחצות את הנחל. ולחזות בו מקרוב, למאותגרים שביניכם, אפשר להגיע למאגר תוך כדי חציית הנחל וטיפוס על הגבעה שממול.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
מפלי רז לאחר שטפונות

איך מגיעים?

הוראות הגעה: בוויז – “גבעת הרקפות, כחול, גלעד” זה יביא אתכם לחניון. הוראות הגעה למפלי נחל רז אם באתם מכיוון דרום, במחלף אליקים פנו ימינה בכיכר לכיוון כביש 672 ליישובי רמות מנשה, משם המשיכו כל הזמן ישר, חלפו על פני קיבוץ דליה, בדרככם תפגשו כבישים מתפתלים ,גבעות מעוטרות בעדרי צאן.

כ- 4 קילומטר לאחר קיבוץ דליה תגיעו לגבעת הרקפות, שם תפנו ימינה, בתחילה יש חניון.

עברו אותו  סעו בדרך אספלט טובה ונוחה לרכב פרטי לאחר כקילומטר נסיעה ,תבחינו מימינכם בדרך עפר עם אבנים בולטות. זה הזמן להשאיר את הרכב בצד ללכת כ-300 מטרים בצד ימין שם תפגשו במפלי נחל רז מניסיון אישי לא מומלץ להיכנס לדרך העפר עם רכב פרטי – האבנים פוגעות בחלק התחתון של הרכב וגם יש בוץ ושלוליות מים.

אפשרות נוספת היא להשאיר את הרכב בחניון , וללכת ברגל עד המפלים  כ 1.5 קילומטר לכל כיוון. צריך לשים לב כי ההליכה היא על הכביש והוא צר.  מצורפת מפה מדוייקת.

שלולית מים ליד מפלי רז

איפה אפשר לטייל באזור

את המסלול הזה כדאי שתוסיפו לרשימת טיולי מפלים שלכם. מאגר גלעדעין אביאלפארק אלונה -מי קדם ; מעיין האולמוסים
עוד מקום ששווה להגיע ולטייל בו הוא שמורת טבע חוף הבונים.
הצטרפו אל הקבוצה שלנו וקבלו טיפים והמלצות שוות והיכן כדאי לטייל בכל עונה הנה הקישור : מטיילים מכייפים ומשתפים.
תאריך ביקור קודם : 21/03/2018.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מפלי נחל רז תנינים

מיקום במפה

דילוג לתוכן