לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

עין אביאל

רקע

עין אביאל הוא מעיין מומלץ מאוד לכל המשפחה. זהו מעיין עתיק יומין שמחדש ימיו כקדם ונמצא לאורכו של נחל תנינים – פשוט הנאה צרופה.

זוהי המלצה על מקומות שמתאימים לטיול באזור בנימינה: הסתיו קרב ובא מזג אוויר הולך ומשתפר מדי יום. חג סוכות הוא חג המתאפיין בטיולים רבים ברחבי ישראל. ולטובת החג הממשמש ובא הבאתי לכם המלצה לטיול קצרצר למעיין יפהפה. עם מים צלולים וזכים המציץ אליכם מבעד לסבך של קנה סוף ורק מחכה שתכנסו לתוכו. קבלו אותו במחיאות כפיים סוערות זהו מעיין אביאל. הנמצא במרחק של כ- 40 דקות נסיעה בלבד מהמרכז.

תיאור מעיין עין אביאל

מעיין אביאל הוא אחד המעיינות הפחות מוכרים למטייל הישראלי, זאת משום שמיקומו הכל כך אקזוטי, בתוך מטע רימונים הסמוך למושב אביאל, מקשה מאוד את מציאתו על-ידי מבקרים רבים שנוסעים באזור מבלי לדעת שבין מטעי הרימונים, מסתתר לו מעיין מיוחד במינו המהווה חלק בלתי נפרד מנחל התנינים. עין אביאל הוא למעשה לא מעיין אחד בודד, אלא רצף של מעיינות אשר פזורים לאורכו של נחל התנינים ודואגים כל הזמן להזין בריכה משמעותית ורחבת ידיים, גם בחודשי הקיץ הלוהטים.

מעיין אביאל

הוראות הגעה לעין אביאל

שמנו בוויז עין אביאל כפי שהומלץ באחד מאתרי הטיולים ולדאבוננו הרב הגענו למתקן של מקורות עם ודרך רוויית קוצים שעשתה שמות ובעיקר שריטות לרכב וחבל שכך לכן על תיעזרו בוויז. יצאנו מסבך הקוצים עם עוד כמה רכבים תועים שנעזרו בוויז שהיא, לטעמי, יותר אפליקציה עירונית- בין עירונית ופחות אפליקציה המתאימה למציאת אתרי טבע בעיקר מעיינות הממוקמים במקומות שכוחי אל.

ממש כמעט מול הכניסה של מושב אביאל הבחנו במספר כלי רכב חונים לצד הכביש, ואאוריקה לאחר תשאול קצר של מטיילים, הסתבר שהמעיין נמצא כ -200 מטרים מהכביש הראשי, אך ראו הוזהרתם ישנן שמועות על קנסות למחנים לצד הכביש ומניסיוני חטפתי פעם דו"ח תנועה על כביש ראשי שבחפזון רב חניתי בלי לחשוב פעמיים.

ישנם 2 חניות עפר לאורך נחל תנינים מהם ניתן להיכנס :

1)הדרומית יותר ליד מטע רימונים שעליו תלויים בנחת רימונים בשרניים גדולים ויפים שהטבע צבע אותם באדום.

הלכנו לאורך שדרת מטע הרימונים ובדרך פגשנו בדיירת המתגוררת במטע, זיקית גדולה, המשכנו ימינה, ראינו ציליה גדולה שממש מתחתיה גילינו בריכה יפהפיה ונראה כאילו היא לקוחה מסרט, שכולה מוקפת קנה סוף ירוק בוהק, זהו עין אביאל.

2)קדימה יותר יש בצד שמאל של הכביש חניית עפר מסודרת , ממנה יש ירידה דרך צמחיית קנה , כאן תגיעו לבריכה רדודה יותר.

החוויה שלנו בעין אביאל

עבדכם הנאמן לא עמד בפיתוי ונכנס למים הצוננים שסיפקו מנת התרעננות לנהג מותש ומיוזע שעושה דרכו בכבישי ישראל וסוחב אחריו משפחה שלמה. המים נקיים מאוד בעין אביאל וראויים לרחצה, אחת העדויות לכך זה אוכלוסיית הדגים שמתקיימת לה כאן בנחת, ואפילו סרטן מים מתוקים שהבן שלי גילה כאן בין סבך קני הסוף, מעיד על כך שבעלי חיים אשר חיים במים מצאו כאן את משכנם.
הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
עין אביאל

סביבת עין אביאל

אין הרבה היכן לשבת. מכמה סיבות המרכזית : גדותיה של הבריכה צרות מאוד ויושבות על ציר של דרך עפר משובשת המשמשת את בעלי המטעים ואנשי מקורות להגיע למקום ולכן אין כל כך שטח בו אפשר להניח מחצלת או כיסאות – כך שעל תבנו על הפסקת אוכל פה.

הבריכה בעין אביאל

בריכת המים של המעיין נראית בצבע ירוק אך המים זכים, נעימים ונקיים מאוד, העומק שלה מתחיל בחצי מטר לערך ושנכנסים פנימה מגיע עד 1.6 מטר לפחות. אורכה של הבריכה כ – 15 מטר רוחבה כ- 6 מטר. מכיוון שעומק המים בתוך הבריכה מדורג זה מאפשר לילדים ולמבוגרים כאחד לרחוץ ולהתרענן בבריכה – כל אחד לפי הגובה שלו.

מטע רימונים הנושק לעין אביאל.

המפל הנסתר

אם אתם רוצים להגיע למפל הנסתר המקסים , עליכם לפנות ימינה בסבך ללכת כל הזמן על ערוץ נחל תנינים עד שתראו שהדרך נהיית צרה ובלתי אפשרית, אז עלו לסוללת העפר שמנגד לכו כ 10 דקות עד שתראו בצד ימין של השביל , ירידה לתוך בריכה קטנה , בהמשך שלה תראו סבך של צמחיית קנה צפוץ מאוד.ממש בתוכו בצד ימין תראו את המפל הנסתר.

המפל הנסתר עין אביאל

לסיכום עין אביאל הוא מעיין חביב הטובל בסביבת נחל תנינים ועשיר בבעלי חיים וצמחייה שאופיינית לנחלים, המקום שהוקם פה ע"י תושבי המקום הוא פנינה בפני עצמה וכדאי לשמור הניקיון כדי שהיא תישאר כך. הכניסה למקום בחינם. מצרף מפה של עמוד ענן וגוגל לנוחיותכם – מומלץ להחנות בחניון אשר במפה וללכת קצת ברגל.

המקום מתאים לכל בני המשפחה בחודשי הקיץ יש להצטייד בכובע ובהרבה מים.

לסיכום

עין אביאל מעיין שווה במרחק נגיעה ממרכז הארץ , אמנם אין הרבה נקודות ישיבה סביב מקום הרחצה אך המים נקיים סביבת העיין יפה והאזור כולו יפהפה. אם אתם כאן אל תוותרו על מי קדם פארק אלונה.

מקומות מומלצים בסביבת עין אביאל

גן לאומי קיסריה, מי קדם פארק אלונהמאגר גלעד ; שמורת חוף הבונים ; עין ריחניה ; שמורת נחל תנינים ; עין עמיקם ; רמת הנדיב עין צור ; מעיין כפר גליקסון – נחל ברקן

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עין אביאל

מיקום במפה

דילוג לתוכן