לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

טיול חורף לבריכת ברקת

רקע

בריכת ברקת היא כליל השלמות. יופי נדיר שילוב של מים, פריחה, בעלי חיים .הרבה ירוק וכולם לכודים יחדיו בתוך בריכת חורף אובלית. הבריכה שופעת שהחורף מתקרב לקיצו והאביב כבר מורגש. בשבוע שעבר ירדו עדיין גשמים חזקים שלהם קדמו ימים חמים שחלקנו בילו בחוף הים. וזה סימן שהאביב כבר כאן.

בגלל הסיבה הזו מומלץ מאוד להגיע לבריכות החורף אשר קיצן קרב מאוד והדיירים שלהם ייאלצו להסתגל לתנאים החדשים ולחכות למחזור המים הבא שיגיע, בתקווה, גם שנה הבאה. סביר להניח שגשמים כאילו לא נראה בשנה הבאה. כי באמת מדובר בחורף יוצא מהכלל, מבחינת כמות המשקעים, שלא זכור מזה שנים רבות.

מבנה הבריכה

בריכת ברקת היא בריכת חורף השוכנת סמוך למושב ברקת. בריכה זו שימשה כמחצבה עתיקה וכיום הפכה למאגר מי גשמים. המאגר אמנם אינו גדול במיוחד. אך מרשים מאוד בעיקר הצמחים : נוריות מים. ובעלי חיים – סרטני מים מתוקים, חרקי מים, אילניות וקרפדות. אשר מתקיימות בבריכה זו באידליה והרמוניה מושלמת זה עם זה. נוריות המים מבצבצות מעל פני המים ובולטות בצבען הלבן – בעיקר בשעות פעילות השמש.

על הסלעים המקיפים את הבריכה נמצאו כתובות עתיקות מתוארכים לתקופה הכנענית, כפי הנראה מיישוב כנעני שהיה כאן. כפי שהנכם רואים הצבע השולט סביב הבריכה הוא ירוק, גם פריחה עונתית כגון :רקפות(שאוהבות מאוד לגדול ליד סלעים) וכלניות אדמדמות תפגשו כאן.

מכל זווית בה תסתכלו על הבריכה, יתגלו לנגד עינכם מראות ונופים שונים. הסביבה הקרובה של הבריכה, נראית כמו שמורת טבע לכל דבר ועניין. אם כי במרחק לא רב מכאן נמצאת מחצבת ברקת המשתמשת במשאבי טבע לייצור חומרי בניין. שם התמונה האקולוגית משתנה לגמרי (לרעה).משטחי האבן הגדולים אשר מקיפים וחובקים את הבריכה מכל עבר, נותנים לבריכה מראה עתיק ומיוחד במינו.

לעיתים נדמה כי שרידים ארכאולוגיים והטבע התאחדו להם ובמיוחד ורק לחורף יצאו לדייט לוהט. הבריכה אינה מיועדת לשחייה מכמה סיבות: הראשונה היא נמוכה מאוד (כ 50 סנטימטר). שנית, כניסה למים של בעלי חיים גדולים כגון כלבים ובני אדם תזיק ותהרוס את הצמחייה ושלישית הקרקע רוויה בסלעים (זוכרים מחצבה..). אז אם חפצה נפשכם בטיול חורף רטוב.

כלנית מצויה בבריכת ברקת

אז מה כן אפשר לעשות כאן? להביט ביופי הקסום הזה, לטייל בסביבה הקרובה, בשבילים ולהנות מפריחה עונתית ומציפורים שפוקדות כל העת את הסביבה, כמו כן מומלץ לבקר בבריכת צרטה הנמצאת לא הרחק מכאן.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
בריכת ברקת

בסמוך לבריכה תפגשו במפעל תפירה מודרני בידי הטווים היעילים, החרוצים והמוכשרים שרק הטבע יכל לגייס לטובת העניין. מדובר על זחלים, סוג של חרקים, שעובדים יומם ולילה כדי לייצר קורי משי, פעולת טוויאת המשי, מופקת בבלוטת הרוק שלהם.

קורי המשי משמשים לצורך הגנה על הזחלים מפני נפילות ומאפשרת להם לחזור אל הצמח בבטחה, שימוש עיקרי נוסף הוא פקעת עבור הגולם שהוא השלב הבא אחרי הזחל(אשר בקע מן הביצה שלאחר מכן אוכל אותה, בתיאבון!!) הזחלים ניזונים מן הצמח עליו הם טווים את הקורים וכך זה נראה

בריכת ברקת לאחר הגשמים

אז איך מגיעים לשמורת טבע כל כך ייחודית המתקיימת בתקופה כל כך קצרה במהלך השנה? אחרי שתקראו כמה קל להגיע לכאן תשאלו את עצמכם כפי שאני שאלתי את עצמי איך לא הייתי פה לפני? ..

אם אתם מגיעים מכיוון ראש העין אז תיכנסו בפנייה הראשונה המובילה אל פארק התעשייה של חבל מודיעין, עברו את הכיכר הראשונה, כ- 50 מטר אחרי הכיכר, תמצאו בצד ימין את ברכת ברקת עם שילוט ירוק. אם אתם מגיעים מכיוון תל-אביב דרך צומת בן שמן, היכנסו בכניסה השנייה של פארק התעשייה של חבל מודיעין. עוד בסביבה פארק יער שוהם שמומלץ גם כן לבקר בו. וכמובן אם אתם חובבי שטפונות וזרימות על תפספסו את נחל נטוף הזורם רק בחורף.

כדי להשלים את יום הטיול שלכם מומלץ בחום לנסוע צפונה כחצי שעה ולבקר בשמורת תל אפק ומבצר אנטיפטרוס.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בריכת ברקת

מיקום במפה

דילוג לתוכן