חפש/י מסלול טיול

2 בספטמבר 2019

טיולים בארץ

הלגונה בנחל דן

ממש בתוך תחומי קיבוץ דן נמצא גן עדן מרהיב ביופיו שבמרכזו לגונה יפיפייה המחוברת לנחל באופן כה טבעי ומושלם.
בריכת הלגונה בנחל דן היא מקום סודי ופחות מוכר למטייל הישראלי לאור העובדה שאינו מופיע בוויז וגם השמועה על קיומו עברה מפה לאוזן, הלכתי לבדוק ולברר עבורכם מה הסוד שעומד מאחורי המקום הקסום הזה. ובכן לא התאכזבתי , הדרך אמנם קצת מסובכת להגעה אבל שעוברים בתוך מטעי האבוקדו של הקיבוץ ומגיעים ללגונה מבינים את עוצמתו של המקום. ראשית המקום פראי וטבעי לחלוטין, נקי מאוד ויפהפה מזכיר אפילו קצת חוף ים.

להפתעתי הרבה במקום היו מעט מאוד אנשים בניגוד לשאר אתרי הטבע הסמוכים, צבע המים ירוק והם צלולים כך שרואים בבירור את הקרקעית שלהם. שנכנסתי למים קיבלתי מנת התרעננות הגונה - מדובר על מים קפואים בטמפרטורה של 15 מעלות שבחוץ הטמפרטורות עומדות על כ -35 מעלות.

הלגונה בנחל דן

עומק המים משתנה בין חצי מטר ל -2 מטרים. אל שטח הלגונה נכנסים דרך סבך צר ונמוך - במקום ישנה פינת ישיבה שכפי הנראה תושבי הקיבוץ, הציבו רפסודה, אשר במרכז הבריכה למעוניינים "להתחרדן בשמש". כל האזור עטוף בצמחיית מים עבותה ומעטר את הבריכה הצלולה והמדהימה. ברקע  הרי הגולן נשקפים במלוא הדרם ומכניסים עומק ועניין למקום כל כך פסטורלי ומיוחד במינו.

סמוך ללגונה - אם ממשיכים פנימה בתוך הסבך ישנו שביל אשר מוביל למפל ולבריכה גדולה אשר רבים אוהבים להגיע ולהתרחץ - שימו לב סמוך למפל יש זרמים חזקים..

מומלץ להצטייד בסנדלי שורש או נעליים המיועדות להליכה במים, כדי לא להחליק , נא לשים לב וללכת לאט כדי לא להחליק וליפול, ליד המפלים לנהוג במשנה זהירות.

הלגונה בנחל דן

פינת חמד מושלמת המזכירה גונג'ל עם: זרימת מים מרשימה, גזעי עץ המתפתלים ונכרכים כמו נחש סביב המים, ואנשים שבאים לכייף, מקום עם אנרגיה מיוחדת וטבע בעל נוכחות כריזמטית ודומיננטית.

יש לנקוט משנה זהירות בהתקרבות למפל הסמוך יש שם זרימה חזקה, אם זאת המים מאוד רדודים כך שהישארות סמוך לגדת הנחל בטוחה יותר.המקום יפהפה ונקי נא שמרו על הניקיון ואיספו את הזבל אחריכם שגם אחרים יהנו.

ועכשיו לקטע הפרקטי איך מגיעים אז זה קצת מורכב : היכנסו לתוך קיבוץ דן דרך השער הראשי, המשיכו בנסיעה ישר עד הסוף ואז פנו שמאלה. ממשיכים בנסיעה עד שמגיעים לכיכר שם המשיכו בנסיעה ישר הכביש נהיה  צר, המשיכו לנסוע בו צמוד לגדר המערכת - המשיכו בנסיעה עד אשר תראו שלט גדול: "לבריכת דגי הפורל". פנו שמאלה והיכנסו דרך פתח גדול בגדר לתוך מטע אבוקדו. חנו את רכבכם לאורך שדרת האבוקדו. התחילו ללכת על שביל רחב לאורך הגדר, שמשמאלכם גדר גבוהה ומימינכם עצי האבוקדו (בתוך שטח המטע). בסוף פנו ימינה והמשיכו ללכת עם השביל עד שתראו משמאלכם פתח בגדר ועל הארץ הרבה צינורות שחורים ומולכם עץ אקליפטוס ענק, היכנסו פנימה לתוך המטע השני - חצו את המטע עד שתגיעו לדרך צרה שמכוסה בצמחיית קנה - התכופפו והיכנסו פנימה מיד בצד ימין תבחינו ב-2 צינורות גדולים - זה הפתח המוביל לבריכת הלגונה.
מדגיש ומציין שוב שימו לב המקום מסוכן בהיבט שיש זרמים חזקים וסכנת טביעה יש לנקוט ביתר תשומת לב בכניסה למים ובשהיה בלגונה ישנה סכנת החלקה.

לנקודה השנייה פשוט המשיכו ללכת בסבך עד שתגיעו למפגש עצים גדול שם תראו את  הבריכה השנייה.
אהבתם? מוזמנים לסמן לי לייק בדף גם בפייסבוק: בא לי לטייל בארץ ישראל.

2 comments:

1. אין מקום כזה בארץ ובעולם, שווה לנסות, רק שההסבר על דרך ההגעה כאן אינו מפורט דיו, כמו"כ ניתן להגיע מדפנה, זה הליכה של כחצי שעה.

השבמחק
  2. בהחלט התרשמתי מאוד מהמקום ואם את/ה שואל אותי מדובר על אחד המקומות היפים בישראל