לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

מעיין עין אורה

רקע

עין אל בלד הידוע גם בשמות עין אורה ועין איתמר הוא מעיין קריר ונקי השוכן בקרבת היישובים אורה ועמינדב.

בשבת האחרונה שמנו פעמינו לכיוון הרי ירושלים אל עבר שביל המעיינות. כמו שנאמר קרוב לבית וקרוב ללב. עין איתמר הוא מעיין שאמנם לא גדול ורחב ידיים כמו עין לבן. אך הניקבה הסמוכה אליו שמזרימה לו מים מתוך נקב קטן ועגול. גורמת לו להיות מלא כל העת וקריר. בהחלט כיף לא נורמלי להגיע שחם בחוץ ולזכות במנה הגונה של מים צוננים. לרגליו של המעיין נמצא נחל רפאים שבימות החורף מלא וזורם בשפע רב של מים.

גודלו של המעיין כ -4 על 2 מטרים ועומקו של כמטר וחצי ובסביבתו, עץ תאנה גדול שמצל על השוהים בסביבת המעיין וצלע ההר מבטיחים פינות זולא קרירות ונעימות לקפה/ בירה ומה שבא לכם תוך שאתם מתצפתים על נופי הרי ירושלים. לא פלא שקבוצות צעירים פוקדות את המקום מאובזרות בפק”ל קפה ובמחצלות. קטע שפחות אהבתי זה כלבים שמגיעים למקום שנובחים ומפריעים קצת לאווירה והאנרגיות של המעיין.

עין אורה

המעיין מתאים גם למשפחות עם ילדים ומרחק ההליכה ברגל מהרכב עד למעיין יחסית קרוב כ -7 דקות הליכה בשביל שרכבים פרטיים יתקשו לעוברו. השם שניתן למקום עין אל בלד הוא על הכפר הערבי שהיה כאן ונקרא “כפר וול’גה”.
השם עין איתמר ניתן למקום על שמו של חסיד ברסלב בשם איתמר דורון ז”ל אשר נרצח כאן בשנת 1998.ממש מעל הבריכה ומעל פתח הכניסה לנקבה ישנו לוח אבן עם פרטיו.

עומקה של הניקבה הצמודה למעיין היא כ-10 מטרים, בחלק הראשון צריך לזחול ובסוף ניתן לעמוד ולראות, עם פנס כמובן, את מקור הנביעה ושפיעת המים הצלולים, ממש מתוך קצה הנקבה שנחצבה בתוך הסלע. ניקבות מים רבות נמצאו באזור הרי ירושלים אשר נחצבו פה לפני שנים רבות ועד היום מניבות מים מתוכן. מדובר על מעיין שכבה הנובע מתוך ההר.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
הניקבת בעין אורה

עוד במקום ניתן למצוא שרידים של טרסות חקלאיות על צלע ההר, ובוסתנים. המעיין נמצא בשטח של גן לאומי הרי יהודה.

אם תגיעו בשעות הבוקר לפני המטיילים, תזכו לעדנה ולחוויה לצפות ולרחוץ במימיו הצלולים של עין איתמר. שימו לב לא ניתן להגיע עם עגלות למעיין כי הדרך היא דרך עפר עם סלעים ואבנים. על- מנת להיכנס לניקבה יש להצטייד בפנס.

עין איתמר

איך מגיעים לעין איתמר

בwaze: עין איתמר. למגיעים מכיוון תל-אביב, לעלות ימינה לכיוון מוצא במחלף של מבשרת, להמשיך ישר כל הזמן עד הכיכר של הסטף , שם ביציאה השנייה המשיכו לנסוע, לאורך נופים מדהימים של הרי ירושלים. פנו שמאלה וחילפו על פני בית חולים הדסה עין כרם ובצומת אורה פנו ימינה לכיוון היישובים אורה ועמינדב. סעו כ 3 ק”מ לאחר שתחלפו על פני היישוב אורה תבחינו בסימון שחור ופניה שמאלה בכביש אספלט צר פנו לשם רדו למטה עד שתבחינו בשביל עפר בצד ימין חנו בשולי הדרך ולכו ברגל לאורכו עד שתגיעו למעיין.

מה בסביבה:

עין ספיר ; עין חניה -נחל רפאים ;נחל יתלה ; סובב עין כרם ; עין קובי

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעיין עין איתמר

מיקום במפה

דילוג לתוכן