לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

המפלים הלבנים

רקע

רקע על המפלים הלבנים

המפלים הלבנים באזור עמק המעיינות התגלה גן העדן החדש מים הזורמים  בשצף קצף ויוצרים מפלים בצבע לבן בוהק ויפהפה.

אזור עמק המעיינות ליד בית שאן עשיר במעיינות ובמים רבים. לאחרונה מטיילים רבים שמו פעמיהם אל יעד חדש ואטרקטיבי באזור ” המפלים הלבנים” מדובר על סדרת מפלים ופלגי מים. אשר אינם טבעיים ומגיעים מתחנת חשמל סמוכה ונובעים אל תוך אזור עשיר בגזעי עץ וסבך צמחייה עב כרס. המקום נמצא  לא הרחק מאזור עין הנציב. המים הרבים נשאבים ונאגרים אל תוך מאגר מים גדול ומשם מוזרמים ע”י תחנה  חשמלית. אשר היא זו שיוצרת את המפלים החזקים מהם זורמים המים .

תיאור המסלול במפלים הלבנים

בחלק העליון של המפלים יש אזור יפהפה עם בריכת מים קטנטנה , לילדים קטנים. מומלץ להגיע להתרחץ ולהתפנק מתחת למפלים הקטנים. גם מבוגרים יכולים למצוא כאן פינות רומנטיות וקסומות להתבודד (לא בסופי שבוע -תשכחו מזה) . רק להיזהר לא לקבל מכה בראש  מגזעי העץ ומהסבך שבאזור.

אם תרדו למטה יותר תגלו את האטרקציה האמיתית. מפלים ענקיים של מים עם חבל טרזן וסלעים בצבע לבן אפור. אשר אל גביהם נשברים בחוזקה מפלי המים. הרחצה מותרת, אך גם פה יש להיזהר לא להחליק על הסלעים. ולהישמר מתוואי זרימת המים לא להחליק. אזור זה נמצא מתחת לבריכה הקטנה המתוארת לעיל. הוא גדול יותר ויכול להכיל מספר רב שיותר של מתרחצים .

אם אתם מעוניינים לעשות את “המסלול הרטוב של המפלים הלבנים”  אז תתחילו בבריכת השכשוך העליונה. לכו בתוך הסבך בעקבות המים הזורמים בתוך הנחל. שימו לב גובה המסלול במים משתנה מגובה הברכיים עד גובה המותניים. מסלול הטיול עובר בתוך סבך צמחייה צפוף וענפים. ולכן יש צורך פעמים רבות להתכופף וללכת בתוך זרם חזק. וכן לאחוז היטב בענפים שנקרים בדרככם המים בנחל אמנם אינם קרים (בהשוואה למפלים ונחלים בצפון כגון נחל חרמון ונחל חצבאני). אך הזרימה חזקה בהחלט. משך המסלול הרטוב הוא כ -40 דקות הליכה עד לבריכות הדגים. ויש במהלכו בו מספר נקודות יציאה. לא מומלץ לשים בכיסכם דברי ערך כי המים יכולים להרטיב אותם.

המפלים הלבנים

הוראות הגעה למפלים הלבנים:

בוויז : “המפלים הלבנים” סמוך לקיבוץ עין הנציב אשר באזור עמק המעיינות , מכביש 90 פנו אל כביש 6678 המוביל לכיוון קיבוץ עין הנצי”ב.

ממש קצת לפני הקיבוץ ואף מקביל אליו תבחינו בצד שמאל של הכביש דרך עפר, רדו אלה בזהירות, סעו בדרך טובה לרכב פרטי במקביל לצמחייה, לאחר כ- 300 מטרים תבחינו במעין מסעף עם מקבץ עצים ,פנו שם שמאלה , לאחר נסיעה קצרה תבחינו בבריכות מים ובתעלת מים המשיכו משם בנסיעה של עוד כ -300 מטרים  עד שתגיעו אל צינור מים חום גדול, לידו שני צינורות כחולים.

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.
המפלים הלבנים

החנו בזהירות את כלי הרכב ליד הצינורות. לכו בירידה כלפי מטה עד שתבחינו בפתח בתוך הסבך הרב אילו המפלים הלבנים, אם תרצו להגיע לבריכת השכשוך הקטנה , עלו במעלה שביל העפר הנמצא בגדה השנייה  של הנחל, לאחר הליכה קצרה מן  המפלים הלבנים  התחתונים תמצאו פתח נוסף גדול שם תראו גם כן מספר מפלים הנמצאים בתוך בריכת שכשוך.

לסיכום :

המפלים הלבנים ליד בית שאן הם מסלול טיול המשלב הליכה במים, מפלוני מים לבנים ובילוי בחיק הטבע סמוך לקיבוץ  עין הנציב.

מפלים הלבנים
לא לשכוח לשמור על הניקיון ולאסוף את הזבל שלכם אחריכם.
חשוב מאוד !!  – בגלל שזרימת המים  תלויה בחברת מקורות ייתכן שמדי פעם הנחל יהיה יבש לחלוטין

היכן לטייל בסביבה

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

תגובה אחת

  1. מעיין הנעורים מעיין רעות , אריאל לי ישאג מהגלעד אך העמק ,
    רוח טובה מנשבת במדרונות הגלבוע ואור רך משתקף בעיני .
    מקרב עין הג׳אלות לקרב הנוריס
    מי יתנני מעוז לאהוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המפלים הלבנים

מיקום במפה

דילוג לתוכן