לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

מיקום במפה

חצבים פורחים

רקע

פריחת החצבים מסמנת יותר מכל את בואו של הסתיו – פריחה לבנה פזורה על פני משטחים נרחבים בצורה של חרוט. החצב הוא סוג של פקעת (גיאופיט)  שמסתתרת כל ימות השנה מתחת לאדמה אוגרת סוכרים במהלך חודשי החורף ובאמצע חודש  אוגוסט מבצבץ לו העמוד המרכזי של חצב – ממנו במרכז מופיעה פריחה לבנה מרשימה בצורת פעמוניות קטנות ,פריחתו הולכת ומצטמקת ככל שמביטים מעלה אל הגבעול העליון שלו אשר דומה למעין כובע מימי הרנסנס. גובהו של החצב נע בין 1/2 מטר עד לגובה של מטר וחצי, אז איפה אפשר לראות חצבים בישראל : בגבעות הדרומיות  הסובבות את העיר מודיעין-מכבים רעות ; אזור הכרמל ; בירושלים בגבעת התנ"ך ; אזור יודפת שבגליל התחתון ; אזור השרון -שמורת יקום ; באזור ערד – שביל החצבים ובאזור מדבר יהודה- נחל פרת ; אזור עמק בית שאן – נחל חרוד ועוד.

תפוצתו בישראל רחבה , פריחתו מרהיבה וייחודית לאור העובדה שהוא למעשה אחד הפרחים אשר פורחים בתקופה יבשה הזו של השנה באופן כה הדור ולבן , מבנהו הזקור והניצב יכול להזכיר קונטקסטים שראוי שיאמרו בפני מבוגרים מעל גיל 18.
שיא היופי והפאר הוא למעשה צפייה בפריחתם של מקבץ חצבים דבר המזכיר זר פרחים בטבע הפראי והפתוח , כמובן שאסור לקטוף את החצב כי הוא פרח מוגן (אם היו לכם ספקות בעניין) . החצב לרוב פורח בלבן אך ישנם גם חצבים הפורחים בצבע וורוד וצהוב.
ריכזנו עבורכם רשימה מפורטית היכן בארץ פורחים כעת חצבים:

באזור הצפון :

חורבת קרתא – אתר עתיקות הכולל מסלול באזור חוף הכרמל , המשקיפה על עתלית וכוללת נקודות תצפית שבעת זו מעוטרים בעשרות חצבים פורחים.
תל דור -שמורת טבע ורצועת חוף אקזוטית שבסתיו עוטה על פניה הרבה מאוד חצבים לבנים בשיא פריחתם.
תל יודפת -גן לאומי בגליל התחתון שכולל מסלול הליכה סביב גבעה עם המון שרידים אריכאולוגיים כגון :בורות מים, כדים ועוד. בסתיו על ראש הגבעה וסביבה צומחים הרבה חצבים.
טיילת קצרין  – טיילת יפהפיה שעוברת בעיר קצרין לאורכה פורחים החצבים בסתיו , זהו מראה מלבב לעשות ג'וגינג ולהנות ברקע מפריחה נהדרת בלבן.

באזור המרכז :

גן לאומי אפולוניה באזור השרון – שמורת טבע הנמצאת על צוק בשרון עם הרבה שרידים ארכיאולוגיים מרשימים כולל מצודה עתיקה המשקיפה לים – ברחבי הגן צומחים בסתיו מלא חצבים בלבן .

גבעת התנ"ך בירושלים – זוהי הנקודה המזוהה יותר מכל בארץ עם פריחת החצבים ,מדובר על גבעה בירושלים , אמנם קטנה אך צופה על מוקדים רבים בעיר ועליה פורחים החצבים המרשימים.

גבעות דרומיות מודיעין – הוכרזו כגן לאומי המשמר טבע בתוך העיר מודיעין , ברחבי הגבעות ישנם מסלולי טיול שקדיות ובוסתנים בורות מים ועתיקות ובסתיו פורחים פה החצבים.

תל חדיד – גבעה בעורפו של יער בן שמן , מקום הידוע כנקודה למסדרי סיום צבאיים , לפיקניקים ולרכיבת אופניים בסתיו פורחים על התל חצבים רבים.

מזאוליאום מזור – מבנה עתיק הנמצא על כביש 444 בדרך לראש העין ,צמוד אליו תמצאו את החצבים בשיא פריחתם.

גן לאומי מגדל צדק – גן לאומי חדש דנדש עם מצודה בראשו המון שבילי אסספלט אפשר לטייל פה שעות בחורף יש שלוליות חורף ובסתיו החצבים עוטפים כל פינה שבשטח הגן.

נאות קדומים – ליד בן שמן הוקם פארק ענקי הכולל את ארץ יקראל המקראית, בסתיו הפארק הענקי של נאות קדומים עוטה לבן של חצבים.

באזור הדרום :

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי הנמצא בצפון הנגב ובדרום השפלה , מעבר לשרידי ארכיאולוגיה מרשימים בגן הלאומי מסלולי טיול וכמובן פריחת חצבים בשיאה בתסיו.

סמוך לערד – במורדות של ים המלח מערד הגבוהה תפגשו בחצבים פורחים.

ולרשימה המלאה באתר דיווחי פריחה : בקישור פריחת החצבים

לעוד פריחות עונתיות  :

הפקתם תועלת מהתוכן באתר שלי?
רוצים לעזור לי להמשיך לתחזק את האתר ולהעלות תכנים חדשים?
אשמח לתרומת סכום סמלי בעלות של כוס קפה, בלחיצה על הקישור הבא :
תבוא עליכם הברכה – גיל.

רוצים לקבל עדכונים  והמלצות חדשות  ממקומות שמטיילים שביקרו בהם 
היכנסו לקבוצת שלנו בפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". תוכלו לשתף בעצמכם ולהתייעץ עם חברי הקבוצה.

סקרנים לדעת איפה טיילנו  לאחרונה ?
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם ותקבלו המלצות רלוונטיות ועכשוויות :Baliletayel

 רוצים המלצות שבועיות עדכניות מטיולים אחרונים?  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שלנו :לחצו כאן

מסלולים נוספים באיזור

האטרקציות המומלצות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הגבעות הדרומיות מודיעין

מיקום במפה

דילוג לתוכן