לוגו אתר בא לי לטייל

חשוב לדעת

טיול בכרתים יוון

רקע

יומן מסע : מערב כרתים – נחתנו בהרקליון – נמל התעופה הרשמי של יוון ונסענו מערבה לאורך קו החוף התכול..
בשעות אחר הצהריים, השמש החלה לשקוע לאיטה, תוך שאנו מפלסים דרכינו, בקיץ הלוהט, עם מזוודות בין רבבות האנשים שמגיעים לנמל התעופה הקטנטן המיושן והמיוזע  של ממלכת הנופש הים-תיכונית.

חיפשנו את האדם שאמור למסור לנו את הרכב השכור, מצאנו אותו עומד ביציאה מן הנמל, אוחז שלט עם השם שלי עליו, האדון הנכבד הוביל אותנו באדיבות רבה, תוך עזרה בנשיאת המזוודות אל עבר מגרש החנייה בו נמצא הרכב אשר אמון על הסעתנו ברחבי האי השלו והרגוע.

לאחר מסירת הרכב עשינו דרכינו אל המלון אשר נמצא ברת'מינו- עיר תוססת ומדהימה ,השלישית בגודלה ברחבי האי.הדרך לרת'מינו יפהפייה, נופים של מפרצים ציורים מסמנים את הדרך כמו מסגרת לציור של רמברנט. מרוב פליאה וחוסר שקט של הילדים במהלך הנסיעה , קיבלנו החלטה מושכלת לעצור באחת נקודות התצפית על האי אשר משקיפות על הבתים היושבים למרגלות ההרים וממש על הים- פשוט חלום.

השכרת רכב בחו"ל
למחירים מיוחדים להשכרת רכב בחו"ל לגולשי האתר לחצו כאן
חוף ים בכרתים

התחיל להחשיך עצרנו לתדלק ולהתרענן באחת מתחנות הדלק המקומיות אשר על אם הדרך. התברברנו קצת בדרך. ולאחר נסיעה של כשעה וחצי לערך מהנמל הגענו למלון שלו אשר ברת'מינו- מלון הנקרא Macaries – מלון במיקום מצוין, זהו מלון בוטיק עם סוויטות שוות במיוחד. המלון הוא בגודל בינוני מבחינת כמות חדרים, הכולל סוויטות מאובזרות ומטבח קומפלט עם מרפסת גדולה המשקיפה על הסוויטות אידאליות למשפחות אשר חפצות להכין את הארוחות הערב והצהריים לבד והוא כולל בריכה צמודה וחדר אוכל המגיש ארוחות בוקר שוות במיוחד. לי זכורים המאפים המתוקים -עבודות יד וגם המשקאות עם מיקס של פירות רגילים וטרופיים שהוגשו לנו כאן מדי בוקר, ומאוד אופיינים בכרתים.

הנוף כפי שהנכם רואים מדהים המלון יושב ממש בקרב חוף הים וניתן לראות את המפרצים מגיחים כמו לשונות אל קו הים. לאחר אורחת בוקר דשנה ובילו בבריכת המלון – איך אפשר בלי הילדים התעקשו וזה לא יעזור כמה אנו רוצצים לחקור ולראות את האי המקסים הזה – חייבים שיתוף פעולה – אז התנחלנו קצת בבריכה עם עוד כמה צרפתים, איטלקים ועוד תיירים אירופאים – ישראלים כמעט ולא תראו פה יותר נמצאים בחרסוניסיוס במזרח האי.אחרי קפיצות אינסופיות מעל הראשים שלנו ושל התיירים שהיו בבריכה החלטנו להתחיל לטייל באי. ארזנו את הילדים ותרמילי צד זרקנו אותם מאחור ויאללה "היידה ברה" איך שסבתי היווניה הייתה אומרת.

משם נסענו עם הרכב לכיוון מערב האי – במהלך הדרך התגלו לנגד עיננו חופים יפהפיים – לדעתי היפים ביותר באזור המזרח התיכון ואפילו באירופה. חיפשנו חוף ים – האפשרויות כל כך רבות כי סביב כל האי פזורים איים בלי סוף, רק צריך למצוא רת המקום שיעשה לנו את זה. שאלנו כמה מקומיים לגבי חוף מומלץ הם כיוונו אותנו מתחת לאיזה גשר בדרך – נכנסו תחתיו הגענו למעין "אחוזה" בית אל מול הים עם בית קפה שלרגליו חוף מהמם , הדבר המפתיע הוא שלא צריך לשלם על הכיסאות- כן תופתעו זה לא חוף בת-ים או ראשון שבאים לעשות עליכם קופה רוצים שתהנו שתבואו שוב. רבצנו אל מול הים בצבע טורקיז, הקרקעית נראית בבירור מבעד למים הצלולים של הים – החוף עטוף כולו באבנים דקיקות מאוד אנו והילדים התפלשנו בהם והתענגנו למגע הרך והנעים שלהם. וככה זה נראה בוידאו, לצפייה בוידאו לחצו כאן.

בערב הראשון שלנו ביקרנו בטברנה טיפוסית אשר נמצאת לא הרחק מהמלון ברת'מינו העיירה עצמה, האזור כולו תוסס חיים, כל המסעדות צבועות בכחול לבן אותנטי , המתנו בקוצר רוח למנות במסעדה מקומית השוכנת ליד הים, לא התבדנו שקיבלנו לידינו ערב רב של בשרים מכל מיני סוגים:כבש, קבב, עוף יחד עם דולמה- עלי גפן ממולאים באורז."אפחריסטו- פולי"(תודה- רבה) אמרנו בנימוס והמלצר ענה בחן :"פאראקלו" (בבקשה). השיעור הראשון ביוונית צלח וכך גם הארוחה הראשונה שלנו ביוון-כרתים.

הערב עלה, הארוחה הסתיימה, חייב לציין שהמחירים סבירים מאוד במסעדות המקומיות וזה די הפתיע אותי , כי האזור כולו תיירותי מאוד.

המשכנו קצת לטייל לאורך הטיילת שם ראינו מבצר עתיק, חומה ארוכה המלווה נמל עתיק יומין עם מגדלור – כאילו נלקח מתוך סיפור. הסתובבו במרכז הנמל שם יש מסעדות רבות וחנויות לקניית מזכרות וחפצי אומנות אותם מכינים היוונים בעצמם כגון : כדי חרס, תמונות שמן, רקמה, תחרה, פסלים עם אלים יוונים ועוד. לאחר מכן חזרנו ברגל למלון שמחים ומלאי התלהבות מהיום הראשון שלנו באי החלומי הנגיש היום לכולם וזוכה לביקורים של תיירים מכל רחבי העולם.

ביום השני חזרנו לחוף שהיינו בו יום קודם לכן עדות לעוצמת החוויה מהבילוי הראשון בו משם המשכנו בנסיעה לכיוון צפון מערב האי, בדרך עצרנו במקום יפהפה הנקרא Lake Kournas – מדובר באגם בצבע ירוק הנשקף מן ההרים המקיפים אותו – ניתן לשוט לתוכו עם סירת פדלים ולשחות להנאתכם בעונה.

מאגם קורנס שלדעתי הוא ביקור חובה למי שמגיע לאזור זה של כרתים המשכנו לכיוון חאניה עיר גדולה הנמצאת בצפון -מערב האי. חאניה- העיר השניה בגודלה באי , עיר תיירותית מאוד, בעלת היסטוריה מאוד עשירה היו פה העות'מנים – עדות לכך היא החומות והביצורים האימתניים שנוכחים ובולטים בכל רחבי הנמל, היו פה גם הרומאים . העיר מחולקת לשני חלקים: העיר העתיקה והעיר החדשה. מומלץ להגיע לנמל הונציאני השוכן בעיר העתיקה – מקום יפה מאוד המוקף חנויות, מסעדות ועוד ירקות, למרות היותו תיירותי הוא מאוד מיוחד ומרשים.

חזרנו למלון עייפים אך לא רעבים לאור הבחירה לאכול במסעדה מקומית הפונה לנמל שהייתה יקרה במקצת לרמות המחירים באי. את היום האחרון שמרנו לטיול בהרים, עלינו עם הרכב לצד השני של האי הכוונה לדרום האי , עלינו לכפר יפהפה הנקרא spili – מדובר בכפר השוכן למרגלות הר גבוה, יש בו מרכז חביב ובתים בצבעים מיוחדים הוא מאוד צר כמו מרבית הכפרים בכרתים בפרט וביוון בכלל – אבל שווה את המאמץ .אל תוותרו על גירוס (שווארמה בלאפה עם יוגורט) המאכל הלאומי שלהם. מקום נוסף יפה בכפר זה מעיין שמימיו הקרים נובעים מתוך ההר לתוך ברזיות עם דמויות הפוערות את פיהן , המקום נמצא בקרבת השוק ונקרא , – fountain kefalovrysi.

אם תסתובבו בכפר , תראו נשים מבוגרות לבושות בצבע שחור עם מטפחת לראשן ישובות בכניסות לבתים, הן לא באבל , מדובר בלבוש המסורתי אצל הנשים היווניות המבוגרות .מן הכפר נשקף הר גבוה במיוחד שבחודשי החורף הוא מושלג.

חזרנו למלון לתנומה – למחרת ביקרנו שוב בחוף ליד המלון לטבילה אחרונה עם המקומיים , שמענו הרבה את השפה היוונית, השתדלנו לאכול במסעדות מקומיות ובכך לחוות את כרתים במלוא העוצמה. וזו הייתה הטעימה אחרונה מכרתים – עד הפעם הבאה..יעדים נוספים אשר יכולים לעניין אתכם  ביוון :כרתים הצד המזרחי; רודוס

אם עשיתי לכם חשק אז אתם יכולים להיכנס ל booking מכאן ולהזמין לכם חדרים בכרתים או בשאר העולם